úterý 29. října 2013

Food inspiration 10/2013

Už dlouho předlouho zde nebyly žádné recepty a dnes bych vám to ráda vynahradil. Ačkoli jsem se rozhodla, že recepty budou přidávány jednotlivě a s podrobnějším popisem, přeci jen z minulého období mám ještě asi 2 soubory receptů ve skupině:) Myslím, že by bylo škoda toho nevyužít a nemrknout na ty dobroty, byť s kratším komentářem! 


1. Dušená zelenina s vejcem 

Tak tomuto tipu by se snad nedalo ani říkat recept, ale podle zvolených surovin se můžete zavděčit téměř komukoli. Jedná se o variaci na profláklé lečo - nejprve jsem na pánvi podusila mrkev spolu se zelenou paprikou, poté co změkly ochutila jsem je vegetou a kořením, přidala jarní cibulku a vejce a violá, dobrota na světě. Perfektní variace na podobné míchanice ráda čtu na Fitness as a lifestyle.  


2. Tvaroh s řeřichou

Další velice jednoduchá záležitost, řeřichu si doma může pěstovat každý a narozdíl od často chcíplých bylinek ze supermarketu jí můžete mít stále čerstvou. Navíc s nadcházejícím zimním období tělo uvítá každý čerstvý vitamín. Takže určitě kupte řeřichu, připravte si nějakou mističku s vatou, zahrajte si na rozsévače a dobře zavlažujte, za 3-4 dny můžete sklízet!



3. Šoulet se zeleninou

 
Vděčné židovské jídlo, které kombinuje, jak luštěniny tak obilniny. Nejprofláklejší kombinací je hrách spolu s kroupami. Zní to trochu jako chudé jídlo předků, ale našemu tělu nemůžeme snad dát nic lepšího. Namočené kroupy a hrách slijeme, propláchneme, spolu s osmaženou cibulkou smícháme a vložíme do pekáčku, kde směs pečeme při 180° do měkka. Já si svou verzi vylepšila pro toto jídlo asi netypickou oblohou ze sýra, oliv a rajčete a musím říci, že to bylo opravdu výborné!



4. Pohankové rizoto s cuketou
 

Jeden z mnoha receptů od Lucie s drobnými úpravami. Naproto vynikající kombinace pohanky a cukety tvoří jídlo, které je lehké a přitom výživné. Pokud ještě někde ulovíte poslední zásoby cuket, určitě koukněte k Lucce na recept a hurá do toho! Navíc pohanka má tolik skvělých vlastností, že rozhodně stojí zato ji mít na jídelníčku co nejčastěji



5. Čočka s tymiánem a restovanou červenou cibulkou
 
Kdyby mi před nějakou dobu někdo řekl, že budu dobrovolně vařit čočku a baštit ji bez párku, asi bych se mu vysmála. Ale tato tymiánová verze s cibulkou mi vzala vítr z plachet. Propláchlou čočku vařím do měkka, ochutím solí, bobkovým listem a tymiánem, zahustím cibulovou jíškou a podávám spolu s restovanou červenou (nebo bílou) cibulkou, kterou hojně posypu grilovacím kořením. Pokud mám k dispozici čerstvý tymián, celý talíř jím ozdobím. Jakmile jednou ochutnáte, dáte obyčejné čočkové kaši ze školních jídelen vale:)



Ták to by byla další várka receptů a koukám, že jsme to zvládli úplně bez masa:))
 Pokud potřebujete odlehčit a dostat do sebe něco zdravého, určitě se nechte inspirovat!

8 komentářů:

  1. Šoulet mě zaskočil, nikdy jsem o něm neslyšela.
    Ta zeleninka na první fotce vypadá parádně. :P
    A čočku zbožňuji. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě poprvé taky, když mi ho máti předložila:)) ten název jsem znala, ale absolutně si ho neuměla přiřadit:) a na to, z čeho je vyroben mi opravdu chutná:))

      Vymazat
  2. Dušená zelenina s vejcem mne nadchla. Mne by něco tak jednoduchého ale výborného nenapadlo. Šoulet jsem netušila, že se peče. Skvělé recepty a zdravé! Děkuji moc za ně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já nad šouletem taky přemýšlela jeslti je ho potřeba péci, ale tak mě to naučila máti, a na netu to v receptu taky měli tak:))

      Vymazat
  3. Tak a teď si musím co nejdřív udělat čočku! Ve školní jídelně jsem teda nepatřila k jejím fandům, ale na tu tvou jsem dostala ukrutnou chuť. Dělám jen červenou a po hnědý už jsem dlouho nevzdechla, ale chce to změnu :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zase chystám na kaši z červené:DD vždycky jí někde vidím a pak to zase zazdím:))

      Vymazat
  4. Mňam :-), všechno vypadá lákavě :-). Já zrovna dojedla pomazánku z červené řepy :-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě zase zajímá tvá pomazánka! prozradíš postup?

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...