neděle 27. října 2013

Moje péče o pleť - 2. část

Dnes se podíváme na mou péči o pleť z té praktické stránky.  Nahlédneme do mých koupelnových poliček a podíváme se na mé momentálně nejoblíbenější produkty v péči o pleť. Mnoho z těchto výrobků se stalo mými stálicemi a určitě si je znovu koupím. Koho by zajímaly mé teoretické poznatky v této oblasti, čtěte zde:)

1. Ranní péče 

Protože ráno není pleť po nočním odpočinku tolik namáhána jako po celém dni v případě péče večerní, volím ráno jemnější produkty s lehčí konzistencí jak pro samotné čištění pleti, tak i pro následnou péči.


Nejprve pleť vyčistím jemným hydrofilním odličovacím olejem(1)od Saloosu. Zařadila jsem jej do ranní péče z toho důvodu, že při večerním odličování zbytků make-upu neplní svou funkci na 100%. Ovšem ranní osvěžení a smytí zbytku krému z večera zvládne na jedničku.

Poté pleť stáhnu Levadulovou pleťovou vodou od Hádka (2). Plánuji si pro ranní péči od něj pořídit i tonikum, přeci jen ráno chceme póry spíše stáhnout a to pleťová voda nedokáže stoprocentně. Tato levandulová ale rozhodně umí pleť zklidnit a připravit jí pro další péči. 

A posledním třetím krokem je volba vhodného krému. Ačkoli jsem příznivce olejů, ráno obvykle dávám přednost něčemu méně mastnému, po čemž nebudu házet prasátka na všechny světové strany. V současné době mám dva oblíbence; a to sice Ošetřující krém Aknea od Cannadermu (3) a Tea Tree Oil krém od Dr. Popova (4). Oba se velmi rychle vsakují a pod make-upem nedělají žádnou neplechu. Krém Aknea pleť dokonale zmatňuje a je čistě přírodní, takže pro problematickou pleť jako dělaný. Krém s tea tree sice není čistě přírodní produkt, ale obsahuje velký podíl antiseptického oleje z čajovníku, má gelovou konzistenci, rychle se vsakuje a zanechává pleť vyživenou, ale ne mastnou

2. Večerní péče

Po celodenním shonu si nejen naše tělo, ale i pleť potřebuje odpočinout. Proto bychom jí měli dopřát komplexnější péči, jejímž základem je dokonalé odlíčení. Toto jsou mí pomocníci:


Nejprve pleť vyčistím nějakým odličovacím gelem, v současné době Solutions Beautiful hydration (1) od Avonu. Na tomto poli se příště určitě podívám po nějaké přírodní alternativě, ale musím říci, že tento čistící gel odvádí dobrou práci! Stačí malé množství, dobře pění ale přitom je jemný a nevysušuje pleť. Po vyčištění gelem dočistím vatovým tamponkem případné zbytky nečistot pomocí Micelární vody Bioderma Sébium (2). Zvládne dobře odlíčit i oční make-up, ale vzhledem k tomu, že se za poslední rok má pleť stala citlivější, tato modrá varianta pro mastnou pleť mi začala kůži vysušovat a dráždit, takže se příště rozhodnu pro růžovou Biodermu, nebo zkusím některou z momentálně diskutovaných novinek - mixu nebo l´oreal:)Pokud použiju výraznější líčení nebo větší vrstvu řasenky, oči odličuji pomocí Dvoufázového odličovače od Ryoru (3), který svou práci v tomto případě odvede dokonale!

Stejně jako ráno, svou pleť po čištění zklidním levandulovou pleťovkou (4) a hurá na noční výživu. V současné době střídám Regenerační pleťový olej s růží (5) a Rakytníkový olej (6)(oba od Saloos). Oba tyto oleje současně používám i na oční okolí, které nijak nedráždí a hezky vyživí. Rakytníkovému oleji dávám přednost tehdy, pokud je má pleť zrovna v horším stavu, působí totiž hojivě a protizánětlivě a podporuje proces obnovy pleti:)

3. Doplňková péče

Díky své problematické pleti potřebuji ještě několik pomocníků, které mi pomáhají v boji proti akné.


Jako první pomoc při klubající se nepleše, nebo jako desinfekce po nějakém nepředloženém dloubacím zákroku se nabízí moje dlouholetá stálice - tea tree olej (1). Dokáže potlačit otok, postižené místo vydezinfikuje a zabrání dalšímu zanícení. Zní to skoro jako dokonalý produkt, jednu nevýhodu však přece jen má. A to, že při častější aplikaci docela dost vysušuje. Abych se vyhla přesušení a následnému vzniku stroupků v další fázi používám přípravky s vysokým obsahem zinku a to sice klasickou zinkovou mast (2) nebo Sudocrem (3). Oba tyto přípravky působí hojivě, mají bílou barvu a hustší konzistenci. Zatím nedokážu posoudit, který z přípravků je účinnější, sudocream je vhodný i v tenké vrstvě pod make-up; samotnou zinkovou mast bych doporučila spíše na večer před spaním, kdy nevadí, že bude inkriminované místo delší dobu mastné. 

Regenerační a hojivé účinky mají také další dva produkty s obsahem konopí. Jedná se o domácí konopnou mast (4) a Bio karité konopný balzám od Saloos (5). Domácí konopná mast má tu výhodu, že obsah konopí je skutečně vysoký a její účinky jsou silnější. Ovšem je opravdu dost mastná, vsakuje se pomalu a vážení ten odér, tím zaručeně odeženete každého nápadníka na míle daleko. Ovšem její multifuknčnost hovoří za vše a kromě akné je výborná na nejrůznější ekzémy a jiné kožní neduhy. Kdo je o něco méně statečný může zvolit konopný balzám, který se kromě konopné složky pyšní obsahem bambuckého másla a jiných dobrot. Mě se osvědčil v zimě, kdy má pleť byla na jednu stranu vysušená a na druhou trpěla na akné. Tento balzám dokázal napomoci v obou případech:)

Ták, to by byla má rutina v péči o pleť, nezahrnula jsem občasnou péči typu masky, peelingy apod. Především z důvodu, že se v této oblasti zatím hledám, dodělávám staré zásoby a většina těch produktů nepatří mezi něco, co bych vám s klidným srdcem doporučila:))

Budu ráda, když mi napíšete, jestli některý ze zmíněných produktů máte, používáte, nebo co se naopak osvědčilo vám:))) 
Hezkou neděli!!


 

6 komentářů:

  1. Musím přiznat, že jsem nikdy konopnou mast nezkoušela, natož tu domácí, takže následující informace mám jen "z doslechu", ale každopádně jsem četla, že ideální mast je z marihuanového konopí, protože THC posiluje účinky dalších složek a výsledek je tudíž mnohem účinnější. Problém je bohužel v tom, že oficiální výrobci tento materiál nemohou používat a myslím, že i prodávání domácí masti by se dalo brát jako nelegální. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel legislativa často nepřeje zdraví prospěšným věcem a naopak drogy jako alkohol či tabák jsou společensky tolerovány, ba se považují za přínos pro státní rozpočet apod..bohužel kdo bude chtít konopí zneužívat, tak to udělá bez ohledu na zákon...

      Vymazat
  2. Já hlavně musím poděkovat za sumarizaci! :-)
    Mám obdobný typ pleti, ale pokud jde o kosmetické přípravky, jsem poněkud negramotná a potřebuju, aby mi někdo pěkně polopaticky vysvětlil a ukázal co a jak... Tímto tedy ještě jednou děkuji, protože tvé poznatky při příští nákupní horečce určitě využiju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem ti tahle mohla prakticky pomoci:)) určitě plánuji na některé z těchto a dalších produktů i podrobnější recenze:))

      Vymazat
  3. Já jsem na tom s pletí asi dost podobně, tak dík za tipy...určitě bych chtěla vyzkoušet sudocream a ta domácí konopná mast mě taky nalákala...myslim, že když něco smrdí, určitě je to dost účinný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak podle tvé teorie by tato mast musela být přímo zázračná!! Nicméně ona toto pravidlo opravdu potrvzuje:)) sudocream má docela dost využití, rozhodně se doma neztratí!!!

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...