pondělí 8. září 2014

Zpět ke kořenům...



Tak nějak je všechno jak má být, po dlouhé době...

Výroba příze mě fascinuje od té doby, co jsem na fleru našla toto. A když jsem minulý týden zjistila, že příst se dá i pomocí velice dostupného udělátka, neváhala jsem ani vteřinu. 

Ne, že by to byla nějaká hitparáda a ne, že bych si u prvních pokusů nezanadávala, ale relaxační účinky maximální. A takový ten pocit, že děláte něco, co před Vámi stejným způsobem dělaly ženy a dívky po celá staletí...nepřenositelné

Že by nový kůň? 









p.s. na chalupě je jeden velice zachovalý a snad i zprovoznitelný kolovrat. Jen přemluvit muže, ať si ho můžu vzít domů. A taky najít opraváře kolovratů. A zapsat se na kurz. A udělat na balkoně domeček pro jednu malou ovci na vlnu...

11 komentářů:

  1. To je krása :). To nabarvení je superní! S ovečkou jsem se nasmála :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už je jiné rouno, ale barvení mě taky hodně láká, zatím testuju, co zvládnu na zásobách, co jsem si kdysi nakoupila na plstění a pak se uvidí:)))

      Vymazat
  2. To je úžasné. Jen je mi trochu divné, proč si prostě ten kolovrat nevezmeš domů. Nechi vůbec rýpat, jen mne to překvapilo. Přece to není slon. Navíc kolovrat může být úžasná dekorace. Kdo takovou věc v dnešní době vlastní? Co by za něj někdo dal...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, já si ho domů určitě časem vezmu, ale zatím bydlíme v provizorním bydlení a je tu děsně málo místa a hodně věcí:)) tak proto:) ale myslím že to nevydržím a stejně ho tu někam nacpu:)

      Vymazat
  3. Nebo radši pro dvě ovce! Zatímco jedné bude vlna dorůstat, druhou můžeš zastřihávat:-))
    S tou ovcí jsi mě teda dostala, žůžo nápad!!:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak měním umístění, když 2, ne na balkon, ale pod balkon:D

      Vymazat
  4. Tady na valachách je spousta lidí, co má ovce a po ostříhání vlnu pálí jako odpad. Stačí se poptat :-) A prosím tě, jak se jmenuje to udělátko? Já nad předením už taky nějakou dobu uvažuju, ale kolovrátek v paneláku taky nemám moc kam umístit a tohle vypadá skladně ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo, taky už mě napadlo od někoho takto shnánět vlnu, akurát to těžko bude česaná:) a nevím jeslti je dobrý nápad v pokoji vyčesávat vlnu, ale proč ne:DD Jinak je to vřetánko, já kupovala toto na fleru http://www.fler.cz/zbozi/vretanko-na-predeni-prize-5269230 ale zatím po 2 dnech zkušeností s přederním nemůžu říct, jestli je dobré nebo ne:DDD ale vypadá tak jak by mělo, a fungovat taky funguje:)))

      Vymazat
    2. Tak pokud správně chápu z ostatních příspěvků, tak jezdíte na někam chalupu, tak venku je místa dost a binec lehce rozfouká podzimní vítr. Mimochodem, ozvala se mi kamarádka na FB, že by nějakou vlnu možná měla - naprosto neopracovanou - tak pokud budeš chtít, můžeš se mi ozvat ;-)

      Vymazat
    3. Jj, na chalupě by to asi šlo, ale nejezdíme tam tak často, no třeba ted bude důvod:D Jinak s tou vlnou tě beru za slovo, sice ještě netuším, jak se to zpracovává, ale šecko se naučím:))) takže až budeš mít bližší info, tak mi určitě napiš:) buď sem do komentu, nebo v pravé liště blogu mám uvedený mail a domluvíme se:)))

      Vymazat
    4. P.S. našla jsem super blog o zpracování vlny, už vím kam budu chodit pro rady:D http://oveckov.blogspot.cz/ !!

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...