středa 10. září 2014

Yarn Along n.3.



"Dvě mé oblíbené věci - čtení a pletení...." Ginny ze Small things


Jak jsem loni s yarn along začla, tak jsem taky skončila. Přízi jsem přes jaro a léto vyměnila za korálky, ale stačilo pár chladných dní a už mě svrběly ruce na nějakou tu čepku. Prvním počinem podzimně-zimní sezóny je tato pestrobarevná hučka z krásné 100% vlna měkkoučké big delight od Drops, Krásně vyšla na spadnutou čepici a ještě kus zbyl.


Kniha Russka je jednou z bichlí od Edwarda Rutherfurda, které mě v knihovně fascinovaly od dětství, taková velká kniha!!! Jednou jsem si půjčila jiný titul a nemohla se do toho dostat. Ale dneska jsem asi o kus dál, protože do Russky jsem se začetla jedním dechem...a ne jen proto, že mě ruská kultura a dějiny zajímají. Rutherfurd má vynikající a čtivý styl a nejlepší je skladba příběhu. Kniha sleduje několik rodových línií napříč staletími. Děj začíná v starobylé osadě kdesi na severu, za dob, kdy bylo území dnešního Ruska osídleno pohanskými kmeny, na cca 20 stránkách sledujeme příběh jejích obyvatel a na pozadí lidských osudů se dozvídáme historické pozadí doby a dobové zvyky.Další kapitola mapuje potomky původních obyvatel v mladších dobách. Sledujeme vzestupy a pády, prvního cara, slávu zlatých dob Kyjeva, vznik pravoslaví, tatarské nájezdy, hrdé a nesmlouvavé kozáky a...a dál jsem se zatím nedočetla, kniha končí v 90. letech, takže mne čeká ještě petr veliký a kateřina veliká, rudí a bílí, a vzestup komunismu. Autorovi nelze upřít, že se dějinami země opravdu zabývá, několikrát se byl podívat do míst, o kterých chtěl psát a používá skutečné ruské reálie, takže si nejen užijete skvěle psaný román ale také se dozvíte reálná fakta. Až se prokoušu nakonec, vyberu si některou z dalších, věnovaných jeho rodné Anglii..Rozhodně doporučuji!!!













7 komentářů:

  1. Čapka je kouzelná, ty korálky v ní, ach :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo, našívala jsem jako ďas:D protože mi přišla bez toho taková až moc rasta a vágusovská, tak jsem si říkala, že jí dám trochu lesk a bude víc "šik" :D

      Vymazat
  2. Super čepice, na kolika jehlicích pleteš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:))) tuto jsem pletla na kruhové (http://www.knitpro.eu/Materialwise-Details.asp?id=1&mcid=1 - mám od knit pro - tu sadu v té plastové taštičce) jsou to šroubovací jehlice s výměnnými lanky, velice dobré a hodně mých oblíbených profi pletařek je používá), takže jsem loňské jaro rozbila prasátko a šla do nich, jsou i na českých eshopech, takže kdyby jsi někdy uvažovala o něčem více echt na pletení můžu doporučit:))) jinak určitě by šla plést na 4 + 5 pracovní, tak jak třeba ponožky, jen by to chtělo delší jehlice, než ty uplně nejkratší, aby se pracovalo pohodlně

      Vymazat
  3. zní to lákavě, historické romány, ty já můžu
    a jinak, koukám, že čepička korálkům stejně neunikla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: ty jehlice jsou luxusní.....vzdych, vzdych....

      Vymazat
  4. Krásné! Ty korálky jsou na tom super a moderní. Líbí, líbí, líbí...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...