neděle 12. října 2014

The BEST of - edice září


Máloco je na mém blogu tak jisté, že dřív nebo později zasednu k bestofce za minulý měsíc. A že září bylo nabité víc, než jiné měsíce. Tak nabité, že jsem pro jeden vzruch dala zapomenout druhému a začínám mít obavu, že se mi půlka těch skvělých věcí, se kterými se Vám chci svěřit. No zkusím zapojit mé zkrušené mozkové závity a třeba z toho propadliště dějin něco vylovím:)

1. Zdravý životní styl


Upřímně, nevím jeslti není lepší tuto kategorii spíš zrušit. Není se čím chlubit...zvlášť potom, co se naše skvělé úspěchy při snižování váhy vysvětlily tím, že váha položená na koberci klidně ubere 3 kila ani to nemrkne. Přesunuli jsme ji na pevnou desku a zbyly nám oči pro pláč. No, jen at všichni vidí jaký jsem looser. Možná až mě přejde rýmička, dobře hnusná viróza, abych ji nazvala pravým názvem, zvednu prdel. I když... začal podzim, což znamená jediné - zkroucená já do všech nemožných poloh u pletení, háčkování, korálkování a podobných kratochvílí, abych stihla do Vánoc vyrobit dost darů pro veškeré osazenstvo široko daleko. A pak se divím, proč nikdy na podzim nejdu ven, i když jeho atmosféru naprosto miluju. Proč nemám jeden život na vyrábění, druhý na zdravé žití, třetí na čtení, čtvrtý na kamarády, pátý... no prostě vždycky to někdo odnese (zdravím moje záda):D A pak se divím, že chytnu první choleru, co letí kolem. Hanba mi!

2. Kosmetika


Poslední dobou jsem velice umírněná a kosmetiku kupuji už dost zřídka. I když, teď jsem viděla nějaké recenze a zaměla jsem pocit, že bych potřebovala nějakou novou dekorativku. Já, která po roce homeoffice pomalu neví, co je to makeup. V rámci terapiie jsem se 2x po sobě na odpoledne namalovala (což ocenil především můj muž, protože tuším, že výjimečně při vstupu domů neměl chuť zařadit zpátečku:D) a snažím se sama přesvědčit, že nic dalšího nepotřebuju. Ale když Lu to tak chválila...a toto taky! A navíc je to docela levné...prasátko třes se! Něco jsem ale přece v září pořídila. V jedné roztomilé kavárně jsem narazila na sortiment značky Botanico. Tváří se to jako přírodní, ceny v této kategorii velice příznivé a po prvním ozkoušení masážního oleje a šamponu taky jako velice příjemné produkty. Certifikáty jsem žádné nedohledala, takže kdoví jak to s tou přírodou bude, nicméně do recenze to snad vypátrám. Což mi připomíná tisíc slibovaných recenzí. Už bych se do toho měla pustit. Vzhledem k mým časovým možnostem ale asi budu zmiňovat jen ty nejzajímavější věci. Na projekty typu spotřebováno, kde jsou zastoupeny obě kategorie mi nějak nezbývá čas ani energie.

3) Filmy + TV

Mám pocit, že v září jsem toho zhlédla docela dost, ale mám pocit, že to všechno byly druhoválečné dokumenty, které Vás pokud nejste nadšenci asi příliš neuchvátí. Ale zato youtube jelo ve dne v noci, takže sekce internet bude jistě nabitá:)Ha, už vím...Balada pro banditu je stará klasika a já nic nemiluju víc, než trochu zbojnického napětí okořeněné vášnivou láskou. Ano, nevím jak se to stalo, ale letos jsem to viděla poprvé ač písničky znám jako své boty. Rozhodně to není film (filmová divadelní hra?) pro každého, ale mne uchvátila. Mladičká Bittová a bohémský Donutil nemají chybu. Všem vřele doporučuji, mrknout můžete zde:



A divadelní zpracování divadla Husa na provázku bych opravdu ráda viděla naživo:))

 ..."nepovídej milá mamince, že jsem s tebou ležel v postýlce, pověz ale pověz bratrovi, ať ti kolébečku zhotoví"...

4 Hudba

Září bylo jedním z měsíců hudebního mezidobí - stav, kdy to, co jsem poslouchala měsíc v kuse začíná být oposlouchané i na mě. Takže jsem lovila některé hodně staré písničky, něco nového, ale na nic významného jsem nenarazila. Tedy kromě perel z balady pro banditu samozřejmě. Tak aspoň pár z nich:))


 ...Ani tak nehoří svíčka farářovi, jako se bělají mojí milé nohy
Ani tak nevoní kořalička sladká, jako mně voněla mojí milé jabka
Ani tak nebolí rána do srdéčka, jako mě bolela milé zahrádečka...

 dokonalost!




 ...Jatelinka drobná trávu převyšuje, ať se u mé milé žádný nestavuje...

ta má zkrátka drajf!

5) Knihy

V návaznosti na baladu pro banditu, kterou jsem, jak je mým dobrým zvykem posledních let sjížděla týden v kuse, jsem se jala číst Olbrachtovu klasiku, která byla předlohou pro film i hru. Nikola Šuhaj loupežník mne uchvátil už od prvních stránek. Reálná vesnice Koločava v údolí tak hlubokém, že tam skoro neprojde slunce, boj o přežití na půdě, která plodí možná tak kamení a surové lidské osudy. Velkolepé, ale ne příliš sáhodlouhé popisy divoké krajiny - lesy, chaloupky, poloniny, jak říkají náhorním pastvinám v oné části Karpat na Ukrajině dodnes. Vesnický román, jak já tuto tématiku neodborně nazývám je můj zamilovaný žánr, takže žádné zklamání se rozhodně nekonalo. Na to, že se jedná o klasiku, je knížka velice čtivá a o napětí není nouze. Zatím jsem ji nedočetla, možná je to tím, že už se blížím k té chvíli, kdy Nikolu zamordujou, a tak to chci ještě na chvilku oddálit:)) ale můžu říct, že se k ní určitě budu vracet a je to jedna z mála knih, kterou bych neváhala zakoupit do knihovničky. Domů si kupuju zásadně encyklopedie a odbornou literaturu a zbytek jistí knihovna:)

6)Internet 

Září bylo měsícem velkých objevů, jak jste si mohli všimnou v přechozích článcích, trošku mi kleplo a k nekončícímu arsenalu koníčků a rukodělných činností jsem přidala i předení. Nebudu lhát, strávila jsem asi 14 dní v naprostém deliriu, když jsem nepředla, tak jsem sjížděla net a hledala informace nebo se kochala nádhernými přízemi. Naštěstí mohu prohlásit čestně a věřně, že jsem se zklidnila a rozhodla jsem se, že praní surové vlny nechám na jaro/léto, protože začít na podzim prát a sušit vlnu v paneláku je už fakt trochu šílené. Nicméně, Pásli ovce valašky je jeden z blogů, který jsem objevila díky této nové vášni. Doporučuji nejen zájemcům o předení a chov oveček. Příběhy paní Vlaďky dokážou krásně pohladit na duši! A pokud se zajímáte o méně exotická řemesla, rodinný blog mé kamarádky z výšky Lindy je pro Vás tím pravým. Malé a velké poklady doplněné o až skoro pohádkové vyprávění Vás příjemně zahřejí u srdce a poskytnou pořádnou dávku inspirace pro vlastní tvorbu:) Co se týče avizovaného youtube, právě jsem zjistila, že všechny objevy, které jsem v poslední době učinila byly až říjnového data (jo, to je tak, když píšete něco za zaří skoro v půce října, ups:) Tak jen moje staronová láska Svět podle Lu, kterou sleduju opravdu pravidelně, a mám ji velice ráda jako člověka, ale to nezjistíte z prvního videa, pochopitelně:)) Nicméně, pokud hledáte levnou a dobrou kosmetiku, pusťte si některé z posledních videí, myslím, že inspirace budete mít až až:)) 

7) Mix


Ano, tak nějak se mi nedostává rubrik na všechno, co nestihnu vyslepičit v úvodu a nehodí se nikam budu asi dávat na konec. Asi týden po tom, co mi srdce přestalo bít ve zběsilém tempu kvůli nadšení z předení jsem po xy letech sedla k šicímu stroji a podařilo se mi ušít několik kosmetických taštiček. A neb se jejich vzhled a kvalita zpracování zlepšovala kus od kusu, začínám pošilhávat po látkách a už jsem stihla ze sekáče dovléci pytel oblečení určeného na recyklaci a všeličnou tvorbu. A nechtějte vědět, jak jsem byla nemocná z výběru látek na fleru. Škoda mluvit. Takže asi další kůň. Mě z toho fakt už asi klepne...jediné štěstí, že to neumím pořádně a omezím se na drobnosti. To mě aspon nebude nutit nakupovat haldy dalšího materiálu. Peněženka ani byt nemají neomezenou kapacitu, žejo:)


P.S. září bylo prostě nabité zážitky, svatba mého švagra ve stylu 40. let byla naprostým vrcholem. Sice jsem z počátku propadla panice, že neseženu nic dobového na sebe, ale nakonec jsem na poslední chvíli koupila sukni v hrabáku, vzala boty z teska, baret, co byl doma, půjčila halenku po babi mojí tchýně, rukavičky od nevěsty a zbytek, co dům dal a vyrazila. Nu a přítomné fundované dámy mě nesepsuly, ba dokonce můj outfit přichvalovaly. Nu a nevěsta a ženich? Krása vesmírná a všechny šlehačkové šaty dneška by se měly jít stydět a chodit kanálama:)) Atmosféra úžasná, Edith Piaf a Malenne Dietrich se na každé svatbě nehraje! Protože oba novomanželé jsou členy klubů vojenské historie, tak se na té milé veselce sešli jak rusové, tak němci:) Nu a celá svatba byla pojatá jako ukázka v rámci akce Dobývání Plumlova, takže někteří zúčastnění ani nepotřehli, že se jedná o doopravdickou svatbu. No maximálně jsem si to užila. 


Tohle jednou naše potomky dost zmate:D Autorkou je veletalentovaná a velepříjemná Babuna. Určitě mrkněte na její fb stránku:))
A neodolám a ještě přidám dvě prostě nejlepší, autorka opět Babuna:)Upřímně mi ted moje svatební fotky příjdou mega nudné, i když se povedly moc hezky:D Ale to asi každému, komu se toto líbí:)) Tak třeba pro někoho inspirace:)



        A ještě jedna, moje oblíbená, už od jiného autora:)
 

"Vy nepláčete, Vás to nebaví? Ale plakala bych, ale nechci si rozmazat řasenku" No, co dodat, typická ženská. Více fotek převážně z historických ukázek zde


No, tramtadadá, zvládli jsme to spolu až nakonec:)) Snad to nebudete číst stejně dlouho, jako jsem to já psala:) A jaké bylo Vaše září?:) P.S. doufám, že tam nebude moc hrubek, ale jako obvykle po tomto výkonu už nemám sílu to číst, sorry:D

8 komentářů:

  1. Hmm, já mam praní surový vlny v pražskym bytě za sebou (jo a je to fakt dost šílenost) a jednoznačně nedoporučuju. Muž na mě byl kvůli tomu poprvé v životě sprostej a málem mě vyhodil z domu! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No kapku jsem se obávala podobného scénáře:DDD Takže jaro a chalupa to asi jistí:D

      Vymazat
  2. Miluji rubriku "zdravý životní styl" a vždy mi trne. Páč já vím, že jím moc pečeného, vůbec je olej má velká slabost... Vše v příliš velkém množství a má snaha zcela odbourat bílý cukr zatím selhává. No, ne že bych se nesnažila, nakoupila jsem spoustu spešl tmavých cukrů a sirupů, ale ten bílej jed je stále doma a směje se na mě... a já to v zápalu boje prostě neudržím, že mám jít do poličky pro zdravější variantu nebo (nedejbože!) nesladit.
    Dobrá, tak teď si ukrojím kousek bábovky a přestanu se bičovat:D,
    Kája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Káji, já taky bojuju a už dlouho. Sice oproti dřívějšku je moje stravování fakt lepší, ale stejně, příjde stresové období a je to v háji a zas se vracím k dřívějším zlozvykům. Na cukr platí radikální řez, ale ne každý vydrží následný absťák, ale asi je to efektivnější než omezovat postupně, protože člověk pak obvykle vlastně neomezuje.D Já mám to štěstí, že nejsem moc buchtová a nenávidím pečení sladkého, takže tady problém nemám. Ale zas si to nahradím jinde no:D Bílý cukr jsem vyřešila tak, že ho prostě doma nemám, a protože nepeču, tak ho dávám max jednou za čas do čaje, nebo kafe, ale to fakt jako odměnu. Jinak olej sám o sobě, pokud je kvalitní tak je spíš prospěšný. Takže toho bych se nebála, pokud tedy nesmažíš dobrotky v litru přepáleného oleje, že:) Já se ted snažím omezovat lepek, což je teprve masakr, protože, co si chceš dát, když ne chleba, že:D Ale neplánuju najet uplne na bezlepkou dietu, to je pro mě už moc velké sousto, i když by mi to jistě prospělo, ale aspoň jedno denní jídlo, ve kterém byla dřív mouka/pečivo nahradit jinou variantou. Tak držím tobě i sobě palce, ať se máme pořád chuť prát. Protože nevím jak ty, ale já to dycky poseru, jediné pozitivní na tom je, že mám vždycky chuť začít znovu:D

      Vymazat
  3. Ahoj ....změna blogu.
    Od teď jsem už pouze na www.podomacku.blogspot.cz
    Byly nějaké komplikace a už mě to nebavilo řešit.Moc ráda tě zase budu číst ...Lea z LeyaBee

    OdpovědětVymazat
  4. Držím palce s bezlepkovou dietou!:) celiakie je totiž chronické autoimunitní onemocnění způsobené nesnášenlivostí lepku se vyskytuje na celém světě a může se projevit kdykoliv v průběhu života – od dětství až po vysoký seniorský věk. Jedná se přitom o nevyléčitelnou chorobu, jejíž jediná léčba spočívá právě v přísné bezlepkové dietě.
    http://www.cmcpraha.cz/cs-CZ/novinky/nelecena-celiakie-muze-zpusobit-vazne-zdravotni-komplikace

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jinuško, Balada pro banditu je skvělá a to jak s Donutilem, tak naživo v Huse na provázku se Zadražilem. Obojí jsem viděla několikrát ;) Fotky ze svatby jsou top!
    PS: Můj blog má teď novou adresu, tak když zase občas přijdeš kouknout, budu ráda.

    Eve.h

    http://www.obycejny-blog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...