pátek 1. listopadu 2013

Makové mléko

"Velmistr Pycelle mu podával makové mléko, nevěděl, co mluví..." 

Kdo neví, která páčka mačká nevadí, ale vězte, že žádná opiátová párty se dnes nekoná:) Nezralé makovice přenecháme někomu jinému. Rostlinných mlék je všude plno, kromě nejprofláklejšího sójového si můžete koupit či připravit mléko rýžové, mandlové, pohankové, ovesné a já nevím jaké ještě:) O makovém mléku jsem se ale dozvěděla teprve nedávno a jsem z něj prostě nadšená!

Je to výborná alternativa pro všechny, kteří z nejrůznějších důvodů nemohou nebo nechtějí pít mléko živočišné. Já osobně mléko posledních několik let užívám velmi zřídka, ale když jsem kromě mléka musela vyřadit i jogurty a tvaroh, hledala jsem nějaký způsob jak tělu dodat dostatek vápníku. Mák je totiž rostlinou, která obsahuje až 12x!! více vápníku než mléčné výrobky, bez jejich negativních účinků, jako jsou střevní potíže, zahlenění, alergie apod. Kdo z vás bojuje s překyselením může být potěšen také tím, že je výrazně zásadotvorný. Kdo máte problém s léčením zlomenin, mnoho lidí, kteří pili makové mléko s ním dosáhli výborných výsledků:)

Už jsem vás nalákala? Tak se pojdme podívat na jeho přípravu, která není nijak složitá:)

Na výrobu 1/2 l makového mléka budeme potřebovat:
  • 60 - 70 g máku (podle toho, jak chcete mít mléko husté, já preferuji hustší)
  • 500 ml vody
  • nádobu na namočení máku
  • mixér 
  • jemné sítko nebo např. punčochu na scezení 

Nejprve si mák propláchneme, umístíme ho do nějaké nádoby, kde jej necháme luhovat přes noc (tedy pokud chcete mléko k snídani), ale mělo by ve vodě strávit pěkných pár hodin.




Po dostatečné době luhování vodu s mákem, která získá šedavou barvu přelijeme do mixéru, kde jej mixujeme na nejvyšší otáčky. Já směs mixuju asi 3-4x po dobu cca 20 sec


Po mixování tekutina získá mléčně bílou barvu, konečně chápeme proč se tomuto nápoji dá říkat mléko:)


Zbytky máku necháme sednout ke dnu, připravíme si sklenici a jemné sítko a cedíme a cedíme, dokud nemáme čisté mléko oddělené od už nijak nehodnotného máku, který můžeme s klidme vyhodit. Veškeré dobroty máme nyní v nápoji. Já si při cezení pomáhám mícháním lžičkou v sítku, jde to rychleji.


No a violá, máme mléko připravené, nezabere to mnoho času a dodá vašemu tělu jen to dobré! Nejlepší je ovšem pít je čerstvé a neuchovávat je déle, což mě dost mrzí, udělala bych si zásobičku:) Co se týče chuti, kdo nesnese mák, tak toho bych nejspíše nepohostila, chuť je to rozhodně zvláštní ale vylepšené medem, chia kořením nebo kakaem či karem určitě není k zahození. Já jsem si jej oblíbila ke sladkým snídaním:) Snažím si jej připravovat 1 - 2x týdně a všem nemlékařům bych doporučila to samé:))



Máte nějaké zkušenosti s rostlinnými mléky? Kujete je, či vyrábíte doma? Nebo nedáte dopustit na živočišné:)
 

7 komentářů:

  1. No to mě podrž :-D Na co lidi nepřijdou fakt...

    OdpovědětVymazat
  2. Zkušenost nemám žádnou :-), děkuju za tip :), někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. to je i můj důvod, proč jsem do toho šla:))

      Vymazat
  4. Hned v pátek jdu do toho. ;) Mák mám koupený a nevím co s ním. A vápník se neztratí, že jo...;)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...