čtvrtek 13. září 2012

Líné lívancové ráno

To je ale psí počasí, viďte? (Tedy pokud mezi mými čtenáři není nějaký šťastlivec, na kterého se obloha směje:)) Takový nečas přímo svádí k poležení si v posteli a nějaké dobré snídani:) Já si užívám poslední dny, kdy si po ránu můžu dovolit složitější snídani, než mi začne škola, ale i pro víkendové snídaně jsou takové zdravé jogurtové lívance tím pravým:))

Takže hurá do toho!

Co budeme potřebovat:
  • 250 ml vody a 3 lžíce sušeného sójového mléka (případně 250 ml normálního mléka)
  • 1 pl. lžíce třtinového cukru (lze nahradit medem, či vynechat v případě, že plánujete lívance pomazat něčím hodně sladkým:)
  • 1 vejce
  • 4 pl. lžíce hladké mouky
  • 5 pl. lžic celozrné mouky (já použila žitnou, ale ze přidat libovolnou - pšeničnou grahamovou, špaldovou, jahelnou...)
  • 5 pl. lžic ovesných vloček
  • 4 pl. lžíce bílého jogurtu
  • Dále lze podle chuti přidat např. rozinky, nadrcené oříšky apod.
Postup:


Všechny ingredience smícháme v odměrce - vznikne nám výtvor hustší konzistence např. oproti palačinkám - to je v pořádku, (já obvykle tyto lívance připravuji od oka, takže se někdy potýkám s příliš řídkou "kaší", nebojte se tedy v případě potřeby přidat mouku:)









Rozpálíme si palačinkovou pánev - na těchto pánvích lze smažit bez tuku, ale já používám trošku olivového oleje (pozor ne panenského - ten není vhodný pro tepelné úpravy). Kdo má pánev na lívance, můžete použít směle tu:) Vytváříme spíše menší tvary, aby se posléze dobře obracely....Pomáhám si také přikrytím pokličkou - dříve se mi stávalo, že lívance se trhaly a nešly obrátit - bylo to způsobeno tím, že byly ze spodu již upečené ale svrchu stále tekuté. Poklička napomůže tomu, že lívanečky se zatáhnou i svrchu a půjdou snadno obrátit:)) Opekáme přibližně 3 - 4 minuty z každé strany:)


Poté, už jen připravíme nějaký "dip" na lívanečky - Já dnes použila domácí marmeládu smíchanou se zbytkem jogurtu. Oblíbený mám také jemný tvaroh. Milovníci sladkého můžou lívanečky potřít např. nugetou, i když už to bude mít ke zdravému jídlo trošku dál:))

Přikusovat můžete nejrůznější sezónní ovoce, oříšky, a skvělou tečkou, která Vás přiblíží zase o nějaký kousek k přírodě je domácí bylinkový čaj! Takže hurá do toho, lívance si oblíbil i přítel a já za nás oba říkám jedno velké MŇAM!:)



 

7 komentářů:

  1. Téééda, to je královská snídaně :-) Já mám v plánu dělat lívance zítra k večeři, dělávám je s kefírem, ale bůh ví, co do toho zase namrskám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nooo tady jsem si pro účely blogu teda napsala, co jsem tam dala, ale jinak taky u tohoto improvizuju:))) prostě, aby těsto bylo tak akorát:))

      Vymazat
  2. O lalá, to vypadá luxusně. Můžu prosit taky dva lívanečky? Nebo tři. ;-))

    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá, jak si paní přeje, zde jsou rovnou čtyři (poslední máte grátis na svačinku):DD

      Vymazat
  3. Noo, tak to teda vypadá hodně mlsně! :-))) Já tu snídani kapku flákám, a asi je to chyba, jenže ranní vstávání nenávidím od útlého věku, takže každá ráno přispaná minuta mi je milejší, než šaškování u sporáku. Dík tomu mám po ránu i těžký útlum a mozek mi začíná fungovat až tak půl hodiny pro probuzení, někdy to trvá i déle... Ale kdyby mě k tomu pozval někdo jako k hotovému, to bych teda pěla jak kúry andělské. (m.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, od té doby co mi začla škola, tak si o takových snídaních nechávám jenom zdát...většinou jsem tak zmordovaná, že se mi nechce s tím klohnit ani o víkendu...no taky bych se měla polepšit:)))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...