čtvrtek 20. září 2012

3 kroky ke změně

 Dnes tu mám pro Vás další ze série motivačních článků:)) snad se mi podaří i ten další napsat v nějakém rozumném časovém horizontu, či případně proložit článkem na jiné téma:)) nicméně první školní týden jsem si nepředstavovala jako takovou sodu a rozhodně páťák nebude procházka růžovým sadem...tak pěkně si běžte počíst článek a já se du mezitím vzpamatovávat z těch školních jobovek:)))


Dlouhodobé nasměrování
 
První co všechny Vás, kteří na sobě chcete něco změnit, čeká, je rozhodnutí. Dlouhodobé rozhodnutí. Ať se Vám to líbí nebo ne, ale pro ty z Vás, kteří nemáte geneticky dáno, že vypadáte dobře jen tak mimochodem od přírody, bude práce na Vašem těle dlouhodobou záležitostí. Zní to možná hrozně (i mě to tak před rokem znělo, ale věřte, že toto je jediná cesta). Moc dobře z vlastní zkušenosti vím, že krátkodobá řešení za a) buď nejsou účinná za b) stav „po“ je ještě horší jako před. A možná budete hodně překvapení, kolik trpělivosti a vytrvalosti Vám tento proces změny přinese i do běžného života. Notoričtí flákači (ano, taky mezi ně patřím) najednou zjistí, že se dokážou přizpůsobit nějakému řádu, nebo vykonat neoblíbenou činnost, aniž by je to nějak extra obtěžovalo a ještě z toho budou mít (chvílemi až hysterickou) radost!! Takže poté, co dospějeme k rozhodnutí, že se sebou chceme něco udělat (a uvědomujeme si, že to nebude záležitost měsíce) přistoupíme ke stanovení cílů.

 Cíle

Každý „projekt“ potřebuje vizi, strategii a cíl (ano dobře jsem poslouchala jednu z prvních letošních přednášek:D) ale toto je svatá pravda. Je dobré si říci, čeho chci dosáhnout – potřebuju shodit 5, 10, 15kg apod. Jako vizi můžete mít např.: chci se zpevnit, líbit se příteli, cítit se lépe… Vezměte si papír a napište si, všechno co Vás trápí a co chcete (a pozor můžete) vlastními silami změnit. Pozor na nereálné cíle – 20 kg za 2 měsíce není! reálné. Pro ty, kteří se chtějí namotivovat ještě více – si mohou vypsat, co v předchozí etapě dělali v oblasti svého těla špatně, nalepit si svou současnou fotku do sešitku, často si prohlížet fota z dob kdy jste ještě byli štíhlí apod.

Strategie

Cíl už máme, teď se vrhneme na tu strategii: „nežrat a cvičit“ - to je vše. Na shledanou. Kdyby to ale bylo tak jednoduché, že?:) Moje zásadní rada zní: HLAVNĚ POMAAAALUUUU. Proč to říkám, možná to někteří zažili stejně jako já…“tak ode dneška cvičím každý den aspoň půl hodiny“, „ode dneška nejím nic sladkého“ apod, apod. Hodně teď v tomto duchu frčí cvičení s Jillian Michaels. Jen si přiznejme, kolik z nás se někdy (naprosto netrénovaní) pustilo do podobných smrťáků a za týden leželo jako chabrus s nataženým i tím nejtitěrnějším svalem. Anebo naopak, ti chudáci, kteří zaťali zuby, odcvičili měsíc a zjistili, že se váha ani nehla? V dalších článcích si blíže povíme o tom, proč tomu často tak je. Naší strategií, tedy bude pozvolné měnění návyků, takovým způsobem, že za čas dokážeme úžasné a velké věci, bez toho aniž bychom měli pocit, že jsme položili tělo i duši na oltář hubnutí. Další strategickou radou, je: mějte se rádi! Ať potřebujete shodit 5 nebo 50 kilo, většinou se každý z nás za kila navíc stydí, necítí se dobře a často sklouzneme k přílišné sebekritice, obviňování a nejednou to končí tím obligátním: „já jsem hnusné, tlusté prase, které stejně nikdy nic nezmění“. Tak takhle ne Vážení!!! Z počátku je to těžké, ale naučte se pochválit se, udělat si radost…(jak jinak než oblečením, viďte holky) apod. Snažte se zjistit, co Vám sluší, co se Vám líbí. Hezky se upravit a obléci se dneska dá za pár kaček a nestojí to mnohdy tolik úsilí. Měli byste se sami sobě líbit, už během hubnutí – plány typu až shodím deset kilo koupím si pěkné tričko/svetr/100 párů bot/cokoli, jsou sice hezké, ale jsou až za dlouho a my chceme mít radost a odměnit se už teď.

Takže pro shrnutí:

  • Připravte se, že změna bude sice trvat déle, než bychom možná chtěli, ale bude stát za to!
  • V začátcích je skvělé stanovit si cíl a vizi (pozor buďte připraveni, že ne vždy věci jdou přesně podle plánu a můžete v určitých obdobích dělat menší pokroky)
  • Začněte o sebe více pečovat a udělejte si častěji radost – pomůže Vám to zvláště, když jste se doposud kvůli kilům navíc zatracovali a taky budete vědět jak se nakopnout v krizových chvílích. Vyrovnaná psychika je jak cesta, tak i náš cíl:))

Tak co, už jste motivovaní jako blázen?:))

5 komentářů:

  1. Bomba:-) Hele, ten začátek - myslela jsem, že to bude motivační přednáška na téma sebereflexe a všeobecné psychické kondice:-)(což bych horzně moc potřebovala:-))) A tys to pojala na téma hubnutí... Tak k tomu mám na blogu článeček s třemi fantastickými fígly jak vyskočit ze začarovaného kruhu a nastartovat nový režim.. Nicméně tě na něj nebudu odkazovat, protože jsem děsně zvědavá, co z tebe vypadne, a zda-li si své vědomosti neobohatím něčím dalším, co ještě nevím... Jo, pak ty vědomosti ještě převést do praxe... To je další věc!...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hihi, no u mě hlavně sebereflexe a psychická kondice docela souvisí s tím hubnutím...zvláště proto, že to vyžaduje obrovské změny a trpělivost a blblb však to znáš...takže je to i taková sebevýchova, která se pak projevuje v těch ostatních oblastech:)))

      Vymazat
  2. Můj problém je, že jako Blíženec jsem nikdy nebyla systematik a dotáhnout věci do konce mě stojí víc úsilí, než zač pak stojí kýžený cíl. Ani to nebudu zkoušet, dopadlo by to hooodně blbě. :-))) (m.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no má umělecká povaha inklinující k chaosu je na tom podobně...např. ted jsem měsíc naprosto mimo režim a nemůžu se nějak nahodit zpátky a přitom mi zdravý životní styl dělá hrozně dobře po všech stránkách...jsem prostě sebezničující vlající osoba:DDD

      Vymazat
  3. vítej v klubu sebezničených :D :D (m.)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...