středa 19. února 2014

Domácí "valašská pomazánka"



Když před lety přišla Efka s tipem na zdravé pomazánky od Amunaku, kterým jsme ani nevím proč říkali kloboukovky (že by je vyráběli ve Valaškých kloboukách?) byla jsem naprosto nadšená. Nejen, že složení se tvářilo velmi dobře, ale především chuť byla perfektní. Jakoby to ani zdravé nebylo:D

Po té, co do mé oblíbené zdravé výživy začali dodávat luxusní rostlinné paštiky Patifu, kloboukovky jsem zavrhla a přesedlala na lepší. Ve chvíli, kdy má konzumace lahůdek od Patifu dorostla do takových rozměrů, že se díky ní stal náš rodinný rozpočet schodkovým a my si museli vzít úvěr, abychom splatili kamion hlívové patifu, řekla jsem si dost. Něco, co má ve složení fazole, brambory, tofu a nějakých pár koření a blbin navíc musím přeci zvládnout doma taky. A za menší peníz. Nu a pokud to nevýjde, zajdu za Efkou a ona mi už vymyslí nějaký další úvěr, tentokrát na kamion toskánské patifu.

Domácí luštěninová pomazánka z Valašska

Budeme potřebovat:
  • hrstku předem uvařených fazolí (viz předchozí článek ekonomické vaření) nebo fazolí z plechovky. Já tentokrát použila hnědé fazole + trochu fazolí černé oko
  • hrstku přede uvařené (nebo konzervované) cizrny
  • 2-3 menší vařené brambory (ideální způsob jak smysluplně zlikvidovat zbytky od oběda
  • 1/3 kostky uzeného tofu
  • 1 malá červená cibule (tu jsem pro lepší chuť nakrájenou na drobno orestovala na pánvi
  • trochu olivového oleje (já použila olivový olej s chilli, aby to mělo kapku říz)
  • trošku vody
  • 1-2 stroužky česneku 
  • sůl a pepř
  • koření podle chuti - majoránka, tymián, zde se meze nekladou, záleží na Vás kam budete chtít chuť pomazánky ladit. Můžete si vyrobit šťiplavou toskánskou variantu s chilli a červenou paprikou nebo pomazánku vonící svahy Provence, když přidáte provensálské koření. A co teprve čerstvé bylinky, bazalka, petrželka... 
Pracovní postup je asi všem jasný - mixujeme až se mixér zavaří (na to bacha!) Nejlépe to jde silnějším tyčovým mixérem ve vyšší nádobě. Zpočátku mixujte méně surovin posléze přidávejte, pokud je směs příliš hustá, přidejte trochu vody. Poté, co máme základní suroviny Cílem je dosáhnout krásně krémovité konzistence. Nakonec pomazánku doladíme dle chuti kořením.




Nu a nyní nezbývá než popadnout kus čerstvého pečiva a bez výčitek si namazat pořádnou vrstvu:) dobrou chuť!

p.s. pokud jste při čtení článku pojali podezření, že mám podepsánu smlouvu o propagaci s nejmenovanou firmou patifu, bohužel tomu tak není. Pokud by její zástupci ovšem chtěli k mému oknu přeci jen ten kamion přistavit klidně se na domácí míchání vyprdnu a nechám se pohltit hlívovým oparem:)

4 komentáře:

  1. Supeeer, a dosti to pripomina hummus!!! Ten ovsem miluju nejvic, ale zatim mi nikdy nechutnal tak, jako ten puvodni original, ktery umi treba Arabove :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hummus jsem neměla už pěkně dlouho...já posledně jedla výborný od švagra, měl na to nějaké vychytávky, co mu prozradil právě nějaký domorodec:D Nu a když jsem to dělala podle jeho postupu, tak to stejně nebylo tak dobré:D budou tam nějaké finty, které jsou nám neznámy:))

      Vymazat
  2. Prima recept, měla bych začít s domácíma pomazánkama. Tato zní dobře.

    OdpovědětVymazat
  3. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Kolektivní rozum - Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60% větší pravděpodobnost ziskovosti

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...