sobota 22. února 2014

Salát z čerstvého špenátu s quinoou a tuňákem



Někdy ono profláknuté "z nouze ctnost" platí více, než kdy jindy. Když mi minulý týden lednička překypovala malými krabičkami a pytlíky s nezpracovanými zbytky nezbylo než improvizovat a vše nějak hezky zpracovat. Ideálním typem jídla v těchto případech je salát...snese hodně...ale na druhou stranu někdy stačí pouze surovina navíc a výsledek může být více než prapodivný. Umění míchání salátů se pořád učím a ráda bych se v tomto směru vypracovala, co nejvíce:))

Tentokrát se to ale povedlo na jedničku!


Budeme potřebovat: 

(1-2 porce)

  • 2 hrsti čerstvého baby špenátu (na syrovo do salátu je naprosto vynikající, vybírejte balení, ve kterém jsou pevné a nezvadlé listy)
  • hrst předem uvařené quinoi (tip na přípravu zde)
  • hrst natrhaného ledového salátu nebo čínského zelí
  • menší konzervu kvalitního tuňáka (může být i v pikantním oleji - já jsem zde přidávala chilli olej samostatně, jinak by šel použít z tuňáka)
  • 1-2 rajčata (dle velikosti)
  • provensálské koření
  • čerstvě namletý pepř
  • sůl
  • lžička chilli olivového oleje
  • lžíce balsamica

Příprava:

Špenátové listy si dobře omyjeme, natrháme ledový salát, přidáme krájené rajče, tuňáka a quinou. Do salátu přidáme koření a zalijeme zálivkou z chilli oleje a balsamica.

Chutě se nejlépe propojí, když si salát připravíme předem a necháme quinou nasát zálivku, na tohle je skvělá, dokáže perfektně plnit roli nositele chuti. 



No a mě nezbývá než navařit quinou a koupit špenát, protože pouhé psaní o tomto salátu ve mě vzbudilo nezkrotnou touhu ho zase jíst:))





5 komentářů:

  1. Ten bych si hned dala! Úplně jsem si quinoa zamilovala. Díky za další nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě samotnou překvapilo jak to spolu skvěle chutná!!! takže vřele doporučuji:)

      Vymazat
  2. Na baby spinach jsem posledních 14 dní závislá, přidávám si ho všude. Smoothie, obložená bageta, dušený na másle atd atd =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo já jsem si tehdy taky koupila obrovský pytel a už nevěděla coby, takže taky skončil v tortille, v salátu apod. dušený na másle to je super nápad...na klasický dušený špenát už nějakou dobu nemám chuť ale někde jsem se dočetla, že z tepelně zpracovaného se dá získat až 5x víc železa než ze syrového, takže jsem koumala jak ho tepelně zpracovat a nemít z toho klasiku:)) na zelené smoothie se chystám už hrozně dlouho!!! myslím, že vím co zkusím až koupím další balení, díky za tipy:)))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...