neděle 9. února 2014

Brokolicový salát s quinoou a vejci



Hezkou neděli všem, chtěla bych Vám moc poděkovat za milé komentáře k předchozímu článku, moc mne potěšily:)

Dneska mám pro Vás rychlorecept na salát, který jsem si zplichtila včera k večeři. Tomu taky odpovídá kvalita fotek, které při umělém osvětlení lámou mému foťáku dědečkovi vaz. No nezbývá než doufat v lepší zítřky a lepší stroj:)

Recept je více než jednoduchý a plný zdravých surovin. Jako většina salátů se další přísady dají obměňovat podle toho, co dům dá, či mlsný jazyk vymyslí. Neb jsem děvče divoké a experimentující, poté, co jsem zjistila, že brokolice se dá jíst syrová, hned jsem to prubla. No, abych pravdu řekla, zdravější to tahle sice je, ale chuti kořeněné brokolice jemně podušené v páře se "úprava" na syrovo rozhodně nevyrovná.

Co budeme potřebovat:

na jednu velkou porci)

  • asi 3 větší "trsy" brokolice (syrové nebo upravené v páře)
  • 3 ředkvičky
  • hrst uvařené quinoi 
  • hrstka oliv
  • 1 vařené vejce
  • hrstka čínského zelí (či jakéhokoli salátu)
Dip
  • bílý jogurt
  • směs oblíbené koření
Příprava je až tristně jednoduchá, uvaříme si hrstku quinoi, platí pravidlo, že na 1 díl quinoi 2 díly vody. Vaří se cca 10-15 min. v ochucené vodě (já používám buď trochu zeleninového bujonu, nebo Alnatura sušený polévkový základ ale klidně stačí trochu vegety). Co se týče podobných ochucovadel používám zásadně varianty bez glutamánu ze zdravé výživy, nevyjdou o moc dráže než jejich méně zdravé sestřičky a mě i více chutnají. Ale zpátky ke quinoi (nebo jak se do háje tato pochutina správně skloňuje:) Jedná se semena rostlinky s českým názvem merlík, která jsou doslova napěchovaná prospěšnými vitamíny a minerály, je to přirozeně bezlepková potravina a obsahuje vysoký podíl bílkovin a vápníku. Pro ty, kteří stejně jako já moc nedají mléčným výrobkům super potravina. Seženete běžně ve zdravých výživách či v drogeriích DM. Může se připravovat podobně jako obiloviny na slano i sladko, do kaší apod. ale já ji kvůli její vyšší ceně spíše přidávám jako takový bonus do různých salátů:). Je fajn, že vydrží i pár dní v lednici a vy ji tak můžete mít po ruce a přidávat do různých jídel, polévek apod.



Brokolici si nakrájíme na drobno,stejně tak čínské zelí. Ostatní suroviny jsem krájela na větší kousky,aby v salátu pěkně vynikly. Na konci vše jemně promícháme a přidáme dip z bílého jogurtu a směsi koření. Já mám do salátů ráda grilovací, gyros nebo na kuře (ano, mám pak pocit, že v něm mám i kousek masa:D) Já tentokrát zvolila nějakou kupovanou směs na dip do salátu caesar, no nikdy více, příště si to radši namíchám sama:)

No a pak nezbývá než baštit a baštit, dokud vidlička nenarazí na dno a bříško se nenafoukne:))

Dobrou chuť:))






6 komentářů:

  1. Salát musí chutnat výborně. :) Uznávám, že syrová brokolice se té podušené v páře a okořeněné nemůže vyrovnat. ;) Doufám, že bude víc receptíků. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vzhledem k tomu, že minulé měsíce jsem zdravé stravě zas tolik nedala, takže budu muset zamakat a určitě recepty budou:)))

      Vymazat
  2. Ty jo, to jsem nevěděla, že se dá jíst syrová :-O. Dík za info. Salát vypadá skvěle, mňam :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, poslední dobou objevuji samé podstatné věci, jako třeba, že cuketu taky lidí jí syrovou, žampiony se nemusí loupat, že řapíkatý celer se dá v pohodě jíst vařený i syrový apod.) za tu brokolici vděcím Lucii z Delicious blog, která je expert na různé dobroty:) takže čekám, co zjistím tentokrát:)

      Vymazat
  3. Merlík si hned koupím. Prima recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nadšená z těch všech účinků, které mu připisují, ted budu určitě zdravá jako řípa:)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...