čtvrtek 7. března 2013

Čištění štětců

Pro každou dívku/ženu, která přistoupí od líčení prsty, se kterým začínala asi každá, k využívání různě široké škály štětců, se stane aktuální téma jejich očisty. I když, věřte nebo ne, v mých pubertálních letech, kdy jsem vlastnila jediný štětec na všechno, mě vůbec nenapadlo, že bych ho měla čistit nějak pravidelně; no jsem ráda, že dnešní mládež je i díky blogům mnohem vzdělanější :D Zbytky produktů spolu s bakteriemi z obličeje mají v nečištěných štětcích eldorádo a možná ani nechci vědět, jaké prasárničky tam spolu provádějí. Takže jak této nekalé činnosti zabránit?

Štětce ať už přírodní či syntetické můžeme čistit mnoha způsoby i přípravky, dnes Vám přiblížím, co se osvědčilo mě (podotýkám, že prozatím nemám zkušenosti s přírodními štětci, takže ohledně těch žádné kontrétní tipy poskytnou nemohu)

1. Pořádná koupel

Jedná se o očistu štětců na mokro, kterou bychom měli provádět nejlépe 1x za týden, čtrnáct dní (dle frekvence užívání apod.). Důležité je také rozlišovat účel štětce, pro ty co netrpí na oční infekce, asi není potřeba štětce na oční stíny drhnout každý den, ale štětec na make-up si ráda umyju i častěji něž jednou za týden:) Nejlepší je použít jemný šampón, což je podle mě nejlepší produkt na očistu něčeho, co se vlastně podobá lidským vlasům.


Já si vždycky naliju trochu šampónu naliju na talířek, zředím vodou a krouživými pohyby zbavuju štětec líčidel.





Štětce s delšími chlupy se dobře myjí také o ruku, přičemž nerovný povrch prstů umožní štetec lépe vymýt i ve vnitř. Po té, co ze štětce už neteče špinavá pěna, jej proplachuji pod tekoucí vodou. Dávejte si pozor, aby voda nezatékala příliš dovnitř štětce a taky do části mezi hovovou hlavou, která drží štětiny a pokračuje rukojetí. U méně kvalitních štětců by se Vám mohlo stát, že se v lepším případě rozpadne rukojeť a horní kovová část se štětinami (nic co by nespravilo trochu lepidla) v tom horším štětec může začít pelichat, nebo rovnou vypadnou všechny štětiny! (k vzteku!) Takže na to pozor.

Po koupeli je dobré štětce lehce vysušit v ručníku (žádné velké tření) a natvarovat je do jejich správného tvaru. Lze je sušit ve vodorovné poloze, ale lepší pro ně je když se suší štětinami dolů, ze stejného důvodu, jaký jsem uvedla výše:) Bohužel nemám vlastní foto, ale používám tento způsob, který jsem se naučila u Lili 


A docela fajn může být i tento způsob (viz níže ve článku.) A co když nemáte čas na "velké prádlo"?   

2. Desinfekce čističem štětců       

Pro chvíle, kdy není čas na důkladnější očistu, ke každodenní desinfekci či přečištění štětce, než ho někomu půjčíte jsou ideální speciální čističe ve spreji. K dostání jsou různé varianty, v rozličných cenových kategoriích; já jsem volila jednu z levnějších variant a to čistič od Elfu

 p.s. nikdy jsem si nevšimla, že je uzávěr tak křivý:DD

Používám ho tak, že několikrát stříknu na štětec, případně mezi štětiny a poté ho otírám nejlépe do kousku starého ručníku. Nejlepší jsou tkaniny s výstupky, jako je právě froté, které ze štětin lépe dostanou nečistoty. Použít můžete samozřejmě i papírové utěrky či kapesníčky. Někdy štětce přestříkám čističem i po koupeli, aby byly dokonale čisté:)


A jak o svoje štětce pečujete Vy?:) 
P.S. chystám se objednat si tuto sadu štětců, to zas bude, co prát! Určitě se můžete těšit na článek Moje sbírka štětců, a později určitě i návody jak, které používat:))







18 komentářů:

  1. Hmm, tak jsem asi prasátko, své jediné štětce na stíny nečistím, vždycky je schovám do toho plastového obalu a čus :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak schovávání do obalu je fajn:) nechytají na sebe bordel, tak jako ty mé co mám na stole v kelímku:))

      Vymazat
  2. ja som na tieto veci strašný lajdák ! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Holky taky jsem byla lajdák a hrozně jsem se divila, proč mám dycky pupínky na tvářích, v místě kde si dávám tvářenku:DD...jak jsem se začla o štětce pravidelněji starat, rozhodně se to zlepšilo...u štětců na oči to taky příliš neprožívám, ale na těch na tvář si dám více záležet...přece jen mám problematickou pleť a snažím se jí pomoci co nejvíce:))

    OdpovědětVymazat
  4. Mne to baví a čistím je skoro denně. Mám takový voňavý olejový sprej od Japonesque a od Shiseida čistič v lavičce, ale stejně použiji dětský šampon nebo mýdlo. Na vše ostatní jako pudrové stíny čistý alkohol z lékárny - možná bylo byl prima článek. Také jako rychlovka na štětce či labutěnku je skvělý Septoderm ve spreji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ooo to jsou skvělé tipy, díky za ně! a určitě by to byl článěk, který bych si (nejen já) velice ráda přečetla!:)

      Vymazat
  5. Ahoj, ráda bych tě pozvala na svůj blog . Předem podotýkám, že mi nejde o reklamu, ale o to, aby se o problematice, které se na svém webu věnuju, dozvědělo co nejvíce lidí a poučilo to tak laickou veřejnost, která je většinou jen plna předsudků. Blog je věnován poruchám příjmu potravy a hlavně boji s těmito nemocemi. Nehodlám se řadit k thinspo nebo podobným komunitám. Na blogu najdeš i trochu z cesty mým životem, každodením bojem s PPP, ale také spoustu rad a tipů týkajících se kosmetiky, fotek, článků o mně samé, beauty vychytávky, recenze, recepty, které nikde jinde nenajdeš a mnoho dalšího. Kdyby tě blog zaujal, budu moc ráda, když zanecháš komentář nebo se můžeš stát dalším z mých ctěných "followers". Budu se moc těšit na tvou návštěvu a přeji krásný zbytek dne. Andie :)*
    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Takový článek jsem zrovna potřebovala. Vyzkouším ten sušící "stojánek":)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, je to fajn vychytávka, doporučuju udělat dírky trochu menší, aby štětce dobře držely...není to stojánek na věky, dírky se časem vyviklají, a tak budeš stěhovat štetce do menších:D nicméně karton je tak levná záležitost, že není problém brzy udělat nový:))

      Vymazat
  7. Vyzkoušeno a moc chválím. Dá se říct, že karton je zadarmo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to je super:))) dobré nápady se musí šířit, že jo:))

      Vymazat
  8. Já čistím v micelárce od Biodermy, případně to ještě napěním čistícím gelem na obličej od Biodermy :) Co můj obličej, to stětěc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to je zajímavá myšlenka:) akorát s tím kolik dycky spotřebuju šamponu na tu moji sbírku, tak se bojím, že micelárka by asi brzo padla za vlast:)) ale určitě je to dobrý nápad, nějaký méně využívaný čistící gel by se takto spotřebovat dal:)

      Vymazat
  9. Já se je tedy snažím mýt každou neděli, když koupi hřebeny. Ale je fakt, že ten na make up myji i někdy dvakrát do týdne. Žádné desinfekční prostředky nepoužívám, což asi nené úplně dobře, ale mě prostě vadí alkohol.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si na to teď koupila jakousi zubařskou desinfekci:D Přeci jen mě trochu nadšení z elfího čističe opustilo, složení nebude uplně košér...no jak se tak dívám na své chlupatce, myslím, že bych se měla do čištění pustit, co nejdříve:)))

      Vymazat
  10. Štětce čistím stejně jako ty až na to, že si vodu dám do hrníčku, štětec namočím zlehka, jenom štětiny a pak je máchám s takovou agresí, až se udělají pěkné, něžné bublinky. :-D Zatím to štětce snáší, mám od Avonu ty černé s fuchsiovými štětinami, vypadají festovně. Jinak "sušáku" na štětce tleskám ;-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...