čtvrtek 26. září 2013

Zářijové kutění

Co se týče ručních prací bylo pro mne září (a stále ještě je) velmi plodné a v několika činnostech jsem se značně zdokonalila. Po neskutečných trablích jsem konečně zvládla háčkované papučky pro mimino. Vím zní to možná triviálně, ale veškeré návody počítaly s velikostí nožky dítěte asi tak den po porodu:D proto jsem několikrát neúspěšně zvětšovala, až konečně botky šly obout i většímu mimču:)
Ondrovy první botky
Dalším bojem pro mě nevídaným a snad zdárně vybojovaným byly pletené ponožky. Donedávna bylo pro mě uplést si vlastní ponožky nereálným snem...a vidíte s trochou trpělivosti (nebo spíš s mořem:D) jsem se je podle knižního návodu naučila uplést...trvalo mi to sice hrozně dlouho a druhou ještě nemám ale je to moje první ponožka a já už se nebojím žádné zimy a dlouhých večerů a vlastně tak vůbec ničeho na světě!

to je ona, moje krasavice se spoustou chyb:)

Kdyžtak nad tím přemýšlím, prodělala jsem další "poprvé" - škrobení háčkovaných výrobků, po přečtení několika návodů jsem radostně zakoupila Alba efekt a háčkované hvězdičky naškrobila tak, že jsou o několik odstínů tmavší než byla použitá bavlnka a tvrdé jako kámen. Nepomohlo ani opětovné namočení. No pro příště nebudu návodům z internetu věřit tak dogmaticky a vám, kdo by jste se o něco podobného pokoušeli poprvé...nepoužívejte neředěný škrob, raději volte hodně koncentrovaný roztok s vodou, do kterého výrobek namočte. Já na aplikaci používala štětec a krom toho, že byly naškrobeny příliš, nebyly pokryty rovnoměrně.


stejný vzor, jen použita silnější bavlněná příze
Háčkovala jsem podle vzoru z blogu Made by Deni. Je jednoduchý a vypadá velmi dobře (pokud to pak nepoděláte tím škrobením, jako já:D

Další háčkovanou drobností byla brož ladící k novému tričku. Bude hezká i na saka či kabáty. Co bych příště udělala jinak je našití brožového můstku. Ten bych umístila více nahoru a ne do středu. Tím jak je květina těžká díky skleněnému středu a použité bavlněné přízi, trochu se nahoře odchlipuje.


No a zábava posledních večerů - první ze série pletených šál na zakázku pro Efku. Poté, co jsem strávila půl života čtením fíglů, jak docílit toho, aby se mi lícový žerzej nekroutil jsem došla ke dvěma závěrům - první z nějakého anglického blogu - tento vzor se na pletení šál prostě nehodí a kroutit se bude vždycky a druhý (ten můj) ano je to pravda :D Takže další šály buď zkusím udělat jako háčkované nákrčníky, nebo holt zvolím jiný vzor. No, nato, že před rokem jsem absolutně nesnášela pletení, peru se s tím statečně.


Tento měsíc jsem ještě vyráběla pro manželovu tetu k narozeninám háčkovanou chňapku do kuchyně a pytlíček na mýdlo do prádelníku, ale samozřejmě jsem obojí inteligentně zapoměla nafotit.:) Ale určitě ještě někdy něco podobného spáchám, neb dary měly úspěch.

A čím se poslední dobou bavíte vy?

7 komentářů:

  1. Skvělé! Albaefekt ředěný! To si ještě pamatuji a namočit to celé do roztoku, pak špendlíky vypnout. Kolik nocí já měla na posteli nějaký svetr, dečku či cokoli, co potřebovalo vypnout!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš a já ti ke košíčku připojila do balíčku psaní jak případně košíček naškrobit, kdyby časem ztratil tvar:) vidím, že ani nebylo třeba:))

      Vymazat
  2. No paráda, povedly se nakonec krásné bačkůrky. Ty pletené ponožky mě připomínají, že bych měla také na zimu pár párů umotat.A hvězdičky jsou super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No i já bych ty svoje měla domotat:)) jenže do toho vešly urgentní šály, aby mi kámoška nezmrzla na krk:D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...