středa 4. září 2013

Food inspiration 8/2013

V rámci své vlastní sebekázně a v rámci kurýrování nachlazení z včerejšího pomáhání na stavbě (to máte tak, když si nevezmete dostatečně teplé botky na klopyta:) pro vás dneska mám pár starších fotek z mé kuchyně, které se mi přesto, že jsem teď měsíc jídlo nefotila nějak nakupily:) 

1. Celozrnné lívanečky s tvarohem a rozličnými dobrotami

Lívance nedělám příliš často; jsou pro mě synonymem snídaňového jídla a ráno jsem poslední dobou líná i vařit nějakou jednoduchou kaši, natož se plácat s lívancema (a to jsem prosím zatím netknuta pracovním procesem). Nicméně zde jsem lívance spáchala pro sebe i svého milého a musím říct, že byly výborné. Přesný postup vám bohužel nemohu dát k dobru, často je dělám z ingrediencí co dům dal. Namátkou ovesné vločky, celozrnná mouka, trochu mléka či jogurtu, špetka soli, vajíčko apod. Variací je nespočet. Vzhledem k tomu, že nemám lívancovou pánev dělám prapodivné patvary; poučení pro vás - z těžších těst dělejte menší lívanečky, pečte je na mírném plameni a opatrně obracejte, abyste předešli roztržení:) Dobrou chuť:)
 

2. Kuřecí steak v jogurtové marinádě s bulgurem

Mé první setkání s bugurem! Musím říct, že do této přílohy jsme se s mužem oba okamžitě zamilovali, chutná lehká a rychle připravená varianta. Pro ty z vás, kteří bulgur ještě neochutnali - na nic nečekejte, je výborný. Vaří se cca 8 minut a pak nechá čtvrt hoďky dojít. Jedná se o obilninu, ale chutí mi připomínal něco mezi těstovinou a rýží:) Kuřecí steaky naložené v marinádě z bílého jogurtu, vajíčka, trošky solamylu, vegety, česneku a pepře jsem nejprve zprudka osmahla na pánvi a nechala je poté dopéci v troubě na plechu vyloženém pečícím papírem. Musím říct, že dlouho jsem tak dobré a šťavnaté maso nejedla:))


3. Cuketové placičky s kořeněnou grilovanou cuketou

Recept zprostřed léta, nicméně teď v období cuket prudce aktuální a zároveň mé první setkání s pánví Fissler, kterou jsem dostala svatebním darem. Pokud z vás někdo má body na slevu na nádobí Fissler z Kauflandu a váháte zda si něco pořídit, jděte do toho! Pánve jsou skvělé a udělají vám dobrou službu. Já si vybrala grilovací a nemohu si ji vynachválit. Tenkrát jsem na ní pekla cuketové placičky (strouhaná cuketa, vajíčko, troška strouhanky a koření dle libosti) nahoře sypané sýrem a také samotnou cuketu pokapanou sojovou omáčkou a kořením. Obojí bylo výborné a usmažené téměř bez tuku:)


 4. Celozrnné špagety s přírodním sýrem z farmy Bystřice, s rajčetem a bazalkou

Výborná odlehčená letní kombinace. Po uvaření jsem špagety okořenila směsí od Grešíka na špagety, která je mimochodem výborná a ne příliš slaná, vše zastrouhala přírodním sýrem z Bystřické farmy (na Vsetíně jej seženete v jednotě a v prodejně Odtadyma v suterénu Kulturního domu) posypala čerstvou bazalkou a zakápla olivovým olejem. Byla jsem překvapena lehkostí a harmonií chutí tohoto jídla. A musím říct, že dobré celozrnné špagety si už dokážu užít více než ty bílé:)


5. Červená rýže natural s červenými fazolemi a kukuřicí v tomatové omáčce

Zde vidíte mé další "poprvé" a to sice červenou rýži. Tu svou jsem koupila v kauflandu od značky Arax a vyšla na cca 40 Kč. Zatla jsem zuby a rozhodla jsem se, že se tu rýži natural prostě naučím vařit tak, abych u toho neseděla hodinu a aby byla i dobrá:) a s touto se mi to podařilo skvěle. Na delší dobu vaření jsem vyzrála předchozím namáčením alespoň na 3 hoďky, pak už klasicky vařeno jako každá jiná rýže:) A ačkoli nejsem příznivcem plechovek, můj muži si oblíbil jednu lídlovskou směs fazolí a kukuřice a kupodivu tato kombinace byla s rýží výborná a vznikla z toho fajn šlichta v mexickém stylu:))


Tak co, líbí se vám některá z uvedených dobrot?:)

8 komentářů:

  1. Jéé, jsi mi připomněla, že jsem zas dlouho neměla cuketové placičky. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky ráda, že jsem si je připoměla:D včera jsem dostala 4 obrovské cukety a každý recept se bude hodit:D

      Vymazat
  2. a líbí se mi všechny:-) tak díky za inspiraci k vaření:-) ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za všechny ty recepty. Ten bulgur musím zkusit. Mám pocit, že jsem ho už jedla. Moc se mi líbí to kuře takto připravené, ale i červenou čočku určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kuře bylo vážně super jemné a díky pečení v troubě jsem ho nemusela ani dlouho dělat na tuku:))

      Vymazat
  4. Ahoj, dnes jsem u tebe na blogu poprvé a moc mě zaujal, našla si ve mě nového stálého čtenáře :)
    Jídla vypadají opravdu krásně...obzvlášt ty cuketové placičky bych si dala. U mě na blogu probíhá giveaway, moc mě potěší, když se zúčastníš. Přeju Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se ti tu líbí a doufám, že bude i nadále:))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...