středa 25. září 2013

Vejce v kalíšku

Dnes mám pro vás recept na výbornou variabilní rychlovku. Není to sice nic echt zdravého,  nicméně pokud hledáte nějaký recept, který by vám pomohl zredukovat zbytky z ledničky, tento je ideální. Inspiraci jsem našla v kuchařce Dity P. a upravila podle toho, co dům dal.



       Budeme potřebovat:


      (3 středně velké zapékací misky)

      - pórek nebo jarní cibulku

      - stroužek česneku
      - 125 ml smetany ke šlehání
      - půlku kostky uzeného tofu
      - kousek tvrdého sýra
      - olivový olej
      - koření podle chuti

Nejprve si předehřejeme troubu na 180° C a mezitím si připravíme zapékací misky a hlubší pekáček. Pokud budete používat skleněný či keramický pekáček, vždy je lepší z trouby během předehřívání vytáhnout rošt, aby nádoba samou radostí z toho velikého tepla nepukla:) Mističky si vymažeme kapkou olivového oleje.

Poté si připravíme náplň; tady je to maximálně individuální, já tentokrát orestovala pórek do měkka, přidala uzené tofu a na poslední minutku restování přihodila stroužek česneku pokrájený na tenké plátky.


Poté jsem do olivovým olejem vymazaných mističek rovnoměrně rozdělila směs, zasypala strouhaným tvrdým sýrem, zalila smetanou ke šlehání smíchanou s pepřem, kari kořením a sladkou paprikou. Nakonec nahoru rozklepla vajíčko, osolila opepřila a ozdobila kouskem čerstvého pórku. Srdíčka jsem naskládala do pekáčku, který jsem cca do poloviny výše misek naplnila horkou vodou. V této fázi je dobrota připravena na pobyt v troubě.


Pokud preferujete vajíčka na měkko mělo by stačit cca 10 minut, na hniličku 15 a na tvrdo 20 minut pečení. Já na posledních 5 minut zvýšila teplotu na 220° C a zapnula gril, aby mi sýr, který během pečení vytvořil na povrchu krustičku krásně zezlátl. 


Pak už jen podáváme např. se suchou topinkou:) My si s mužem tyto srdíčka dopřáli na snídani ale v nouzovce by to byl i dobrý rychlý oběd:)

6 komentářů:

  1. Sice nezdravé, jak píšeš, ale mně to přijde moc fajn recept. Díky za něj!

    OdpovědětVymazat
  2. Ach, teď jsem se musela naštvat, protože mi celej půlstránkovej komentář spadl:-( Blbej internet! Tak to zkusím ještě jednou:-)
    Sice píšeš, ze nezdravé, ale kdyby se "takto nezdravě" stravovali všichni, tak tu máme národ maximálně s mírnou nadváhou, oproštěný téměř od všech civilizačních nemocí... Za sebe jako "výživáře" dávám jedničku, a podle fotek bych hned zblajzla všechny tři misečky:-) Nejde o to vařit mega-zdravě a tak, že to nikdo nestrčí do pusy, ale třeba i mírně nezdravě, s tím, že si na tom všichni pochutnají. Pořád je to stokrát zdravější a lepší než bůček a plná mísa uzeného...
    Já dnes po ránu vařím poprvé amarant.. Na sáčku psali 40 minut, už je to tam přes hodinu, a ještě pořád mi mezi zuby křupou zrníčka, brr! Příště si na to vezmu tlakáč!! A jinak mě překvapil jeho téměř uvařený vzhled - vypadá na chlup stejně jako zmenšená uvařená quinoa - že by příbuzné rostlinky?? No, budu si to muset nastudovat:-)
    Teď zbývá ještě poslední věc a sice - ochutit to tak, aby z toho byla poživatelná kaše, a ze zbytku vymyslet nějakou moooc dobrou pomazánku... Jsem zvědavá, na kolik procent tyto dva úkoly splním:-) A teď už utíkám, aby se mi to nakonec ještě nepřipálilo!!!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně:) taky mám podobný názor...nebo asi tak...bylo by to maximálně krásné, kdybych jedla jenom tak jak víceméně prezentuji na blogu...jenže člověk ujede raz dva a kolikrát se za sebe stydí. Nicméně snažím se tehdy, pokud to jde uvařit něco fakt zdravého, abych si příště mohla dovolit trošku prasáčtější variantu:) Ale na blog se snažím obecně dávat ty zdravší věci, přeci jen mám na to štítek zdravý životní styl:D Jinak kolem amarantu zatím jen chodím:) quinou už jsem prubla, ale zatím jsem jí nějak nepřišla na chuť...a taky s ní mám psychický problém:D někdo kdesi psal, že mu to po uvaření připomíná rybí oči:D (no doufám, že ted s ní nebudeš mít problém i ty:DD Co se týče zdravých pojmazánek, to je pro mne půda doposud víceméně neprobádaná, takže určo uvítám inspiraci:))

      Vymazat
  3. odpadnem, aky dobry napad... :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...