neděle 15. září 2013

Food inspiration 9/2013

Přeji Vám všem krásnou neděli:)) dnes jsem tu zase znovu s dalším food inspiration:) Sice jsem si pořád říkala, že musím jídelní články proložit něčím jiným a vznikla z toho tak akorát několika denní pomlka mezi články:D Poslední dobou si říkám, že mě svazují má vlastní pravidla, takže hurá do toho je porušit. Možná se dopracuji i toho, že budu psát články jako mix všeho, co mě poslední dobou zaujalo ať v kuchyni, koupelně či kdekoli jinde:) uvidíme:)) 

Dneska to bude nabité samými dobrotami, a ač mám stále tolik inspirace, že málokdy vařím to samé jídlo vícekrát v kratší době, tak většina těchto jídel je na mém stole už poněkolikáté :). 

1. Švestková galeta podle Lucie z Delicious blog

Ač jsem obecně pečením nepolíbená a zastávám názor proč bych si doma měla pod nos vypékat jakési tukem a cukrem nacpané moučníky; poslední dobou občas svolím a upeču něco co mi připadá jako zdravá náhrada:) Na mém oblíbeném blogu jsem před časem viděla tento recept a protože jsem shodou okolností byla podarována kýblem švestek, byla to jasná volba:) Výsledek byl výborný, těsto sice po upečení dosti tuhé (nicméně druhý den po přechování v plastové nádobě natáhlo vlhkost ze švestek a výborná zdravá snídaně byla na světě:) Líbila se mi na něm jeho hutnost a pocit, že se z toho dá najíst:))


2. Domácí cuketový chléb podle Terky z Můj blond blog

U pečení i inspirace oblíbenými blogerkami ještě chvíli zůstaneme:) Co peču neskonale radši než buchty jsou domácí chleby. Sice ten svůj dokonalý recept stále hledám a málokdy některý udělám vícekrát, tento bych z fleku pekla znovu. Jak zmínila sama Terka, chleba je díky cuketě krásně vláčný a vydržel velice dlouho čerstvý a chutný! Oproti původním receptu jsem vynechala šunku a špaldovou vyměnila tuším za žitnou? Prostě co spíže dala:) Čím déle o něm píšu tím mám intenzivnější pocit, že bych ho měla jít upéct...jediné, co mě drží při zemi je to, že se mi momentálně nechce umývat další hora nádobí:)))


3. Vaječná tlačenka

Jedno z jídel, které si pamatuju z dětství a nenapadlo mě si je připravit. Až do té doby, kdy jsem ke svatbě od mojí milé Zdeničky dostala skvělou vychytávku z Tupperware na přípravu různých aspiků a pudinků. Tak jsem si vzpomněla na tuto velikou dobrotu:). Pro tlačenkochtivé: budete potřebovat jeden sáček želatiny v prášku na vaječnou tlačenku  asi 4 na tvrdo uvařená vajíčka a dobroty podle vaší chuti, já použila půl skleničky menší moravanky, naložené okurky, párek nakrájený na kostičky (ale nějaká dobrá šunka či salám s vysokým procentem masa by byl jistě lepší), tvrdý sýr nakrájený na kostičky...podle návodu si připravíte aspik na tlačenku a lup to do nějaké krásné nádoby, zalít aspikem, promíchat a za pár hodin vyklopit ztuhlou nádheru:) Je dobré přibližně dodržet celkové množství surovin do tlačenky (dle návody) aby se vám  nestalo, že budete mít hodně hodně/málo náplně a nepřiměřené množství aspiku:))



4. Dýňová polévka


Do letošního roku jsem byla dýní nepolíbená. Maximálně jsem ji ochutnala v kompotu (který mi mimochodem čím jsem starší více chutná, jako dítě jsem ho absolutně nesnášela). Ale když jsem v oddělení zeleniny uviděla ty krásné roztomilé dýně hokkaido neváhala jsem a jednu si radostně odnášela domů. V kuchyni mi trošku zmrzla úsměv, když jsem se tu sv*ni :D pokoušela rozpramporcovat:) ale nakonec se podařilo a chutná polévka byla na světě. Po druhé mi chutnala ještě více než poprvé! 

Recept jsem našla v kuchařce Deník Dity P. jedná se o naprosto triviální postup (až na to porcování dýně:D). Dýni jsem si rozkrojila, vydlabala lžící vnitřek, nakrájela ji na kostičky (někteří tvrdí, že není třeba dýni zbavovat slupky, ale já jsem ji pro jistotu odkrájela:). Na trošce olivového oleje jsem zpěnila cibulku a kousek čerstvého zázvoru (cca jako poslední článek palce) a poté i kostičky dýně. Vše jsem zalila vývarem z kostky (dobrý den, barbar jméno mé) ale jen tak, aby dýně byla tak tak ponořená. Pak už jen cca půl hodinky vaříte na mírném ohni. Jakmile je dýně měkká, odstavíme ji, rozmixujeme ručním mixérem polévku dohladka, dochutíme čerstvě mletým pepřem, případně solí a podáváme se zakysanou smetanou či jogurtem. Triviální a maximálně vynikající:)) a pokud by vám přece jen poprvé polévka moc nejela, dobře vám radím, dejte jí druhou šanci:) Zaslouží si to:))


Pamatujete si, co jsem říkala na začátku o porušování pravidel a pak o pečení buchet? Co by člověk pro manžela neudělal, že? Ale ta hromada cukru, kopa vajec a skoro celé máslo, co na to padlo mi nedá spát asi dlouho...a na potvoru je navíc ještě dobrá a ač jsem se zařekla, že takovou kalorickou bombu jíst nebudu, tak už jsem měla tři kousky:D no nemám já to těžké?:))


A jaké dobroty jste v poslední době vařili vy?:))

7 komentářů:

  1. Ty si teda vyvařuješ, milá zlatá! :-) No nic, půjdu si dát sváču, jak mi děláš chutě, jen škoda že nemáme žádný švestkový koláč :-D A jsem neskonale ráda, že ti cuketový chlebík šmakoval! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hej tož totok!!!!! Tak dlouho tě znám a pořád mě překvapuješ jak jsi opravdu, ale opravdu všestranně nadaná.... *hluboká poklona se sejmutím klobouku* !! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale:)) to postupně přijde...nikdy bych si nemyslela, že mě bude bavit vařit:D teda to pečení mě kmíní občas i ted ale jinak si do docela uživám:))

      Vymazat
  3. Dýňová polévka je nej. Prima recepty, ale musíš nám je servírovat jednotlivě. Pak nevím co dřív :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dobrá díky za tip:) zrovna jsem uvažovala jak to s receptovými články sesmolit:)) a jak vidím jednotlivé recepty to bude nej:)))

      Vymazat
  4. mnam , dala bych si všechny ")

    www.olivains.com

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...