sobota 6. července 2013

Food inspiration 7/2013 - Cizrnové hody

Během posledního půl roku jsem si velmi oblíbila cizrnu. Je to pro mne snad ta nejchutnější luštěnina a jako bonus obsahuje téměř celé spektrum vitamínů a minerálů a svou výživovou hodnotou překoná i řadu svých blízkých příbuzných:) Třešničkou na dortu je skvělá oříšková chuť. Protože se mi ale nechce tvrdnout každou chvíli u hrnce, abych si uvařila hrstičku cizrny, řeším to vždy jednou za čas tak, že si navařím plný papiňák cizrny, dám si ji zamrazit do malých mističek a ty podle potřeby tahám z mrožáku a přidávám do jídel:). Nejen, že ušetříte čas ale taky je to velmi ekonomický způsob vaření. Takto do zásoby si můžete připravit jakékoli luštěniny nebo i obilniny a mít je rychle k dispozici. Pro ty z Vás, kteří ještě cizrnu nepřipravovali, je potřeba ji poměrně dlouho namáčet - ideální je dát ji namočit už večer (potřebuje tak 10 - 12 hodin). Počítejte s tím, že také hodně nabobtná, takže ji zalijte dostatečným množstvím vody. Vařte v nesolené vodě (já ke konci vaření, když už je téměř měkká, místo soli přidávám nějaký dobrý kuřecí bujón - výsledek je perfektní!) cca 40 - 55 min. v tlakovém hrnci anebo přibližně 1,5 hod. v normálním hrnci - záleží také na množství, které zvolíte. Lze ji jíst místo přílohy nebo libovolně přidávat do různých jídel, zeleninových směsí apod... fantazii se meze nekladou:)

A jak jsem si na cizrně pochutnávala já?

1. Rychlý zeleninovo-luštěninový salát

Obrovská rychlovka, co dům dal - cizrna, fazolky adzuki, rajče, pórek a kousky sýra.


2. Celozrnné těstoviny s pórkem, tuňákem a cizrnou

Cizrna mi zachutnala i v kombinaci s těstovinami - tentokrát vše restované na pánvi na pórku krájeném na nudličky završené tuňákem a trochou sýra. Ale pozor musím vás varovat - neexistuje nástroj, kterým by jste pohodlně pojedli zároveň dlouhé špagety a potvůrku kulatou cizrnu:)) Takže doporučuji nějaký vhodnější tvar těstovin:)


3. Těstovinový salát z celozrnných mušliček s restovanou cuketou a pórkem, cizrnou, ředkvičkou a tuňákem

Další výborná kombinace; nikdy bych netušila jak k sobě všechny ingredience ladí. Zvláště pak kombinace cukety a těstovin mě velice oslovila!



4. Tortila se zeleninovou směsí a párkem

Další způsob jak pojíst trošku té zdravé cizrny je přidávat ji do různých zeleninových směsí (ať již např. směsi k masu nebo jako v mém případě náplň do tortily. Použila jsem výtečnou mexickou směs z Lidlu, která je výborně ochucená a přidala vlastní cizrnu a trochu restovaného párku. Něco tak vynikajícího jsem už dlouho nejedla!! Jen vidím fotku a už mi teče slina!:)


A co Vy máte rádi cizrnu? Nebo jste ji ještě nezkoušeli? Já se snažím do svého jídelníčku postupně zařadit více luštěnin a musím říct, že v případě cizrny se mi to daří na jedničku:))

3 komentáře:

  1. Hmmm, dala bych si všechno! Zrovna dneska jsem dělala k obědu falafel a vyhlašuju ho za zatím nejlepší způsob využití cizrny, co jsem zatím vyzkoušela a navíc se nemusel dlouze vařit, třikrát hurá :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem k tobě na recept a vypadá to úžasně!!takže určitě vyzkouším! No já jsem zatím, co se týče cizrnových klasik nezkoušela nic a to už mám doma dokonce tahini na hummus! Musím se polepšit:)

      Vymazat
  2. miluju tortily na všechny způsoby!

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...