středa 10. dubna 2013

Ovesná kaše Tropic

Ahojte zlatíčka:)) (jsem to dnes ale familiérní, viďte) nicméně mě velice těší, že i po delší pomlce stále chodíte nakukovat či komentovat, což mi dělá velikou radost:) Prodleva je způsobena finišováním prací na diplomce, pokud vše půjde dobře, v úterý jde ta mrška do tisku:) Dneska tedy jen krátký článeček z kategorie jídlo - téma statisticky nejvíce oblíbené:)

A čím se dneska nadlábneme? Obliba ovesné kaše trvá! Začínám objevovat taje její přípravy a její nekonečnou variabilitu:) Předesílám, že tipy na přípravu jsem povětšinou pochytala různě po blogosféře a pokud některá z kuchařinek najde u mě své know-how, tak ať nehorlí:))

ano, opět servíruji sladkou kaši na "slaných" talířích s olivami :D

A proč bude dnešní varianta tropická? V košíku s ovocem se již nějakou chvíli nesměle krčilo ukořistěné mango, které jsem tam syslila, aby pěkně dozrálo. To ono vskutku udělalo a možná až s příliš horlivým nasazením...po oloupání vzniklo mangové blátíčko a co teď s ním? Neb byl čas snídaně a nic mě nehnalo volba byla jasná a tropik kaše byla za chvíli na světě:)

Budeme potřebovat:
  • hrstka ovesných vloček (gramáž vám nepovím, plácám to tam od oka a většinou mám místo jedné porce dvě:D)
  • mléko (já díky horší toleranci mléka dávám na půl s vodou, množství opět od oka, dle množství kaše cca 3 díly vloček ku 2 dílům tekutiny)
  • lžička chia semínek (nepovinné ale rozhodně potěší)
  • velmi zralé mango
  • kokos na posypání
  • arašídové máslo (moje stálice do ovesné kaše)
  • ovoce na ozdobení, oříšky apod. (já zvolila hroznové víno a nektarinku)
Ovesné vločky jsem krátce na sucho opražila na dně hrnce až zavoněly a dala zatím bokem. Mléko s vodou jsem přivedla k varu a vločky nasypala do hrnce, přidala mangové blátíčko a chia semínka, lehce zamíchala a stáhla teplotu. Tento postup (opražení, nasypání až do vroucí tekutiny a následné minimální míchání) zajistí tu správnou konzistenci kaše a výbornou chuť:) no a když jsou vločky měkké a kaše má správnou konzistenci (když to přeženu s tekutinou, nakonec to kapku "ohulím" a ona se vyvaří:) a šup s ní na talíř! Fantazii při zdobení se meze nekladou, mě tato varianta chutnala s kokosem a letním ovocem:))


Dobrou chuť! Co vy a kašičky?








5 komentářů:

  1. co já a kašičky?
    láááska nebeská

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jino, kaše si kupuji do práce a většinou ve zdravé výživě ty instantní - mám ráda rýžovou, kukuřičnou, pohankovou, jáhlovou a oblíbila jsem si je v době, kdy jsme s kolegyní dodržovaly očistnou kůru a měsíc nejedly lepek - hned se člověk cítil lépe. Ovesnou zkusím a klidně i tu tvoji vařenou - díky za recept. Ať zvládne tvoje diplomka tisk, vazbu a hlavně projde oponentním řízením bez ztráty "kytičky" a hlavně ať ji obhájíš:-) budu držet palce ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc Zuzi!!! no jsou to nervy, ale věřím, že to dobře dopadne:)) jinak kaše mám taky instantní v zásobě:) přeci jen není vždy času na postávání u plotny:)) moc dobré jsou od Nominy, nebo pohanková od šmajstrly:))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...