středa 14. ledna 2015

Rychlý cibulový chléb


I když jsem typický odpůrce domácího vypékání, ti co mne znají ví, že čas od času propadnu pečení chleba, které mě na rozdíl od sladkých dobrot docela baví. Tedy více mě baví pak ten výsledek, než samotný proces:))

Tento týden jsem hledala nějakou rychlovku a vznikl velice chutný a rychle připravený cibulový chléb.




Budeme potřebovat:

(uvedená množství neberte jako dogma, jak zkušenější vědí, ne každá mouka saje tekutinu stejně apod:)


  • 400-500 ml mléka (napůl smíchaného s vodou)
  • 550 g mouky (míchala jsem na třetiny celozrnnou špaldovou, celozrnnou žitnou a pšeničnou hladkou)
  • 3/4 kostičky čerstvého droždí (klasická velikost) 
  • 1-1,5 lžičky soli
  • 1 lžička cukru
  • 2 střední cibulky (já měla bílou + červenou) osmahnuté na oleji (nahradí tuk do pečiva)
  • chlebové koření nebo kmín, podle chuti různá semínka

Množství mi vyšlo na 2 malé chlebové formy, kdo má větší, bude stačit jedna

Do vlažného mléka zamícháme droždí a lžičku cukru a necháme na teplém místě vzejít kvásek. Já mám výbornou zkušenost s plastovým kelímkem s víčkem, jakmile víčko vyskočí, vím že kvásek hezky vzešel. Mezitím smícháme sypké suroviny dohromady a poté vypracujeme s kváskem v polotuhé těsto. Podle potřeby přidejte mouku či tekutinu. Obecně pokud budete péct chleba ve formě, může být těsto řidší.

Na teplém místě necháme vykynout. Já používám mísu s víkem, kterou umístím do umyvadla s teplou vodu. Podobně jako u kvásku, když vyskočí víčko těsto dobře vykynulo.

Poté už jen těsto přendejte do formy, můžete nechat ještě chviličku kynout, potřete teplou vodou a šup s chlebem do trouby na cca 180 - 200°. Pekla jsem asi půl hodinky a poté vyndala na dřevěnou mřížku a překryla utěrkou. Zda je chléb uvnitř dobře upečený testuji klasickým trikem se špejlí. Pokud je lepkavá je potřeba ještě chvíli péci. Ale to zkušené hospodyňky jistě dobře znají:)

No a teď už jen snad dobrou chuť:)) A že byl opravdu dobrý a přitom zdravý:) 


3 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Hlavně byl jedlý a to je důležité:D už se mi párkrát povedlo něco méně poživatelného:D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...