středa 25. června 2014

Peču, pečeš, pečeme No.2 - Celerové hranolky



Aby to tu nebyl samý šmuk (už mám nafocený další, svrbí mě ruce) proložím receptovým článkem. Budeme pokračovat na pečící vlně a bude to ještě triviálnější než minule. Je skoro ostudou to nazývat receptem, ale pro inspiraci určitě poslouží. Tak tedy, celerové hranolky. Nevím jak vy, ale já celer třikrát nemusím. Kromě občasného přišoupnutí do polévky, jako nedílná součást sourozeneckého tria mrkev + petřel + celer pro něj moc využití nemám. Celerovou pomazánku jsem spáchala jednou a podruhé se mi do ní upřímně řečeno nechtělo (proč asi). Celer se holt nehřeje na výsluní, co se oblíbenosti týče. Ale upravený formou hranolek předčil má očekávání!

Budeme potřebovat:

  • bulvu celeru
  • koření - kari, kurkumu, červenou papriku, sůl, čerstvě namletý pepř
  • olivový či jiný olej
  • česnekový dip (bílý jogurt + česnek/jarní cibulka)


Příprava je tristně jednoduchá a navíc podobná jako v minulém případě. Celer si očistíme, nakrájíme v potu tváře na drobné hranolky a hodně okořeníme. Pokud použijete kurkumu, budou hranolky žluté jako ty "opravdové". Někde jsem vyčetla šikovný tip - koření společně s olejem a hranolkami vložíme do mikroténového sáčku a hojně zatřepeme. Tak nejlépe docílíme rovnoměrného obalení kořením.
Plech si vyložíme alobalem nebo pečícím papírem, rozmístíme rovnoměrně hranolky a pečeme na 200°cca 10-15 minut podle výhřevnosti trouby. Nakonec rozfajrujeme gril, čímž docílíme křupavé kůrčičky. Raději hranolky dobře hlídejte, jsou poměrně rychle hotové.

Podávejte s jogurtovým či jiným oblíbeným dipem:) Dobrou chuť!!!



8 komentářů:

  1. Teda ale to vypadá úžasně! To fakt zkusím,díky za tip. Já si celer dělám jako "řízek", obalím klasicky v trojobalu a pomalu usmažím, vím, zní to hrozně, ale je to fakt výborné!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, že to zní dost zajímavě!!! to by mě vůbec nenapadlo, to musím prubnout!

      Vymazat
  2. Ten celer bude naštěstí přebitý tím kořením. Tak to by se asi dalo. Tentokrát asi nevyzkouším. Celer fakt nemusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to možná bude ten důvod proč jsem to byla schopna docela dobře pojíst:D

      Vymazat
  3. zajímavý recept, já jsem dělala hranolky jinak - celer nakrájený na hranolky, lehce povařený, sůl, kmín, trouba... výborné!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, u nás už pečené několikrát. Musím říct, že taky nejsem celerový nadšenec. Ale našla jsem recept na celer s houbovou omáčkou a už se těším.
    Celeru zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cokoli s houbama miluju, zvláště proto, že je moc nesbírám a jsem odkázaná na pár milodarů příbuzných a známých za rok:D takže k takovým jídlům přistupuju s posvátnou úctou...proto mi to trochu tiká okem dát to k celeru:D zas tak ho nemusím, ale je pravda, že to může být zajímavé a dokonce i dobré...neměla bych mít takové předsudky:DD

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...