neděle 8. června 2014

The BEST of - edice květen



Čas letí jak splašený a už máme za sebou celý květen. To znamená jediné - čas na nové best of. Ještě, že mám aspoň jednu pravidelnou rubriku, protože mě aspoň jednou za čas donutí sednout k PC a něco pro vás sepsat! A přitom nápadů by bylo tolik. Holt, po celém dni v práci u počítače bývám hodně lenošná, co se psaní týče. A obávám se, že se stoupajícími teplotami budu lenošná čím dál více:D Bohužel nepatřím k té teplomilné části lidstva a začínám lehce trpět. No raději, pojďme na to, než se mi začne vařit mozek:)

1. Zdravý životní styl


Tento měsíc to bylo tak na hm 30%? Paradoxně se přistihuji, že s nástupem teplejších dní piju míň a míň...důvod? Když bylo chladněji, vždycky jsem si vařila několikrát za den čaj, takže jsem měla tekutin dost, ale teď je na čaj teplo a do vody se mi kdoví proč, nechce. Budu muset nastolit letní pitný režim. Okurka či jiné ovoce do džbánu s vodou by mě mohlo nalákat i na chladnější nápoje. Respektive bude muset, jinak lehnu. Co se týče pohybu, po roce jsem vytáhla konečně kolo a usoudila, že jediné cyklokalhoty, co vlastním jsou tak do 5°C, takže už jsem se v nich stihla při 20°lehce ovařit. Bude se utrácet! Konečně jsem se taky donutila a vyšlápla ten náš kotár za domem a zašla si na místa dětských procházek. Tam kde byla mýtina je les, tam kde byl les je mýtina. Jsem stará jako Metuzalém. Za tento měsíc jsem stihla opět vyzkoušet pár nových receptů a pokud dostatečně zabojuju s lenorou, měli byste mít možnost je také omrknout.

2. Kosmetika


Hádek, Hádek, HÁDEK!!!! Co k tomu dodat, jeho pleťové vody miluju už více než rok a tentokrát jsem se rozhodla, že mu dám šanci i v jiných oblastech. Zubní olej (ať to zní jakkoli divně) je skvělý, vlasové komonicové tonikum jakbysmet a krém aknette? Už jste viděli krém na problematickou pleť s vůní růží? Naprosto jsem podlehla. Doplnila jsem zásoby pupalkového a mandlového oleje, a testuju mycí olej na vlasy:)S tím zatím trochu bojuju, ale stále věřím, že příjde den, kdy vychytám tu správnou aplikaci, protože chci i oblasti vlasové péče přejít kompletně na přírodu. A paní ze zdravé výživy mě tak nalákala na hennu, že další barvení jdu do toho:)A co teprve Hádkův univerzální čistič Orange Sanitol. Myslím, že nadšené recenze vás neminou. Na dně šuplíku s make-upy jsem našla vzorek minerálního make-upu od everyday minerals. A myslím, že na léto to bude skvělá volba...poslední dobou celkově upouštím od častého nošení tekutého make-upu, zvláště v teplém počasí mi většina z nich nehezky ucpává póry, což se mi s minerálním stává v mnohem menší míře. Takže zvažuji plné balení. Takže vidíte, že se činím a čím dál více upřednostnuju kvalitu před kvantitou:)

3. Filmy + TV


Kromě tradičních Her o trůny, které spolu s tisíci dalšími nadšenci každý týden sleduju (a kdo to ještě neviděl, tak povinně) jsem pro sebe objevila jednu z nejkrásnějších klasik - a to Fantoma opery. Opravdu nechápu proč jsem jej tak dlouho ignorovala!!! Nádherná hudba, propracované kostýmy, velkolepá budova opery, koně na jevišti, obrovský křišťálový lustr a nad tím vším tajemný fantom, znetvořený génius a jeho femme fatale Chritina Daaé...No, viděla jsem to během týdne asi 6x, což hovoří za vše:D Pokud jste četli knihu ale neviděli film, nenechte si rozhodit sandál nepřesnostmi...fantom musí být prostě aspoň trochu hezký (koho bysme jinak milovaly) jen mě trochu mrzí, že ve filmu nebyl prostor pro některé jeho velkolepé triky, které byly v knize krásně popsány. Pochválit musím kromě ústředních postav také Charlottu, hysterickou primadonu s italskými kořeny i oba ředitele opery, vskutku groteskní figury. 



Christine a její dětská láska Raul, po té co se tajně zasnoubili
primadona Charlotte
Christine při svém debutu jako sólistka
ústřední trojúhelník
fantom ve svém podzemním království, kde komponuje překrásnou hudbu noci


(Zdroj: všechny obrázky od pana Google, bohužel už nemám přesné odkazy)

Jedním slovem, pokud máte rádi historické kostýmy, krásnou hudbu a romantiku, tento muzikál vás nenechá chladnými.

4. Hudba

No, asi je zbytečné říkat, že soundrack z fantoma se stal mým věrným kamarádem a sousedy po večerech mučím svými áriemi ve sprše. V příštím životě budu buď muzikálová zpěvačka, anebo písničkář protestsongů (nebo tulák, to si musím ještě rozmyslet). Krom fantoma jsem si často pouštěla i velký talent Jackie Evancho - jednu z těch zpěvaček, co v deseti zpívají lépe, než mnozí ve 30. Její verze dark waltzu mě naprosto uchvátila...i když musím uznat, že je to dost strange, když z takové křehotinky vychází takový hlas:D


(ano, i toto zpívám ve sprše, kill me:D)

Nu a teď si neodpustím pár kousků z fantoma:)


Bezesporu nejznámější píseň z fantoma, Christine a fantom sestupují do jeho domu u jezera


Think of me - Christinino sólo - hlavní představitelka Emmy Rossum odvedla skutečně vynikající práci.



touha, která je tak intenzivní, že se dá krájet - to je jedna z finálních písní The Point of No Return - jedna z mých nejoblíbenějších. To jak fantom a Christine stoupají po těch schodech je famózní!


Pro opravdové nadšence, kteří rádi shlédnou divadelní představení doporučuji fantoma, který se hrál u příležitosti 25 let muzikálu v Royal Albert Hall

5. Knihy

Ne, vůbec tato další část nebude zas o fantomovi:D Nejen jeho jsem ale četla minulý měsíc. Pořád pokračuji ve Hře o trůny, ale vzhledem k rozsahu velkolepého díla páně Martina mám pořád pocit, že jsem se nikam neposunula, i když už jsem přečetla stovky stran, aktuálně končím 2 část. 2 dílu (mám co dělat). V nějaké volné chvíli se ke mě dostala i Nesnesitelná lehkost bytí od Kundery, kultovní to dílo. Z počátku jsem měla problém se ponořit do děje, především kvůli filozofickým vsuvkám, nicméně 3 hodinová cesta vlakem mi pomohla se do děje ponořit a já musím říci, že je to jedna z těch knih, která ve vás něco zanechá. Minimálně uvědomění, že to co je pro jednoho může být obrovskou tíží, pro druhého znamená svobodu a v partnerských vztazích to platí dvojnásob. Rozhodně doporučuji.

Nu a fantom? Nedokážu se rozhodnou, co je lepší jestli kniha nebo film (což je u mě obvykle ojedinělá záležitost). Knižní fantom je jedním slovem génius - skladatel, stavitel, břichomluvec, mág a já nevím, co ještě. Díky svému znetvoření, celý život nosí na tváři masku a sní o domě plném tajných chodeb kam by se mohl ukrýt před světem. Jeden takový si nakonec postaví v podzemí operního domu. Často stojí za nejednou záhadou, která se v opeře děje a stane se tajným učitelem Christine, mladičké baletky s obrovským ale nedoceněným pěveckým nadáním. Co se stane, když Christine dospěje v mladou ženu a fantom se do ní zamiluje na život a na smrt? Sežeňte si knihu!!! A víte, co je na tom nej? Nejen sám autor knižní předlohy Gaston Leroux tvrdí, že fantom skutečně žil. Dokonce vedení opery Garnier v Paříži, která byla předlohou pro knižní operu Populaire přiznává, že v podzemí opery kdysi žil znetvořený umělec - jeho kostra byla nalezena při ukládání fonetických nahrávek do podzemí opery. Kolik si autor přibásnil a kolik historek se zakládalo na pravdě se sice nikdy nedozvíme, ale rozhodně fantomův příběh řadím do zlatého fondu:)

6. Internet

Musím říci, že co se týče internetu, tento měsíc jsem neučinila žádné zásadní objevy...(zvláště protože, že většinu času na netu jsem strávila přehráváním fantoma, nebo zkoumáním hádkovy široké nabídky:D)Takže, pokud máte tip na nějaký zajímavý blog/stránku/youtube kanál, určitě uvítám:))

A co vy, čím jste žili minulý měsíc? Sem s vašimi novinkami, vášněmi a nápady:)) A radím Vám dobře, komentujte, jinak bude zle!!!:DFD





10 komentářů:

  1. Můj minulý měsíc? Stránky cestovní kaceláře!!
    ....hned bych někam jela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to já též...jen mi bohužel letos moře nevýjde, tak jen čichám k mořským houbám, které jsem si objednala na mytí a představuju si, že jsem na pláži:DDD

      Vymazat
    2. Dobrý nápad!
      To já jsem jenom vytáhla loňslý opalovací krém a nostalgicky vzpomínala na natírání se každé ráno na terase... :D
      (ano, nemá se to, ale je otevřený před 11 měsíci, ne před 12!)

      Vymazat
    3. Jo a taky jsem vyzkoušela batátové hranolky - výýborné! Díky za tip :)
      Přidám svůj - červená řepa na hodně tenké plátky (škrabkou na brambory), rozprostřená na plechu a posypaná trochou najemno nastrouhaného parmezánu, pomalu péct/sušit v troubě do takového polokřupava.

      Vymazat
    4. Jé tak to zní dobře!!! s řepou občas bojuju, chtěla bych ji jíst častěji a toto zní velice chutně! Jak dlouho ji přibližně děláš?

      Vymazat
    5. No, než je hotová... ne moc gumová. Nejlepší je křupavá, ale to je asi tak minutu předtím, než se spálí :D hodinu určitě tak při cca 100-120°

      Vymazat
    6. Ok:)) myslím, že vím, co budu péct příště:))) snad se mi povede:)

      Vymazat
  2. Boží foto! Fantom opery je krásné dílo. Byla jsem na muzikálu v USA a moc se mi to líbilo. To už je nějak dávno....ach jo, jak ten čas letí.

    Recepty na řepu je super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, do divadla bych šla hned, už jsem roky na žádném představení nebyla, ale na podzim má Zlínské divadlo, které mám nejblíž premiéru Evžena Oněgina...myslím, že si to nenechám ujít, klasiku mám nejradši:))

      Vymazat
  3. Ever wanted to get free Twitter Re-tweets?
    Did you know you can get these ON AUTO-PILOT & TOTALLY FREE by registering on Like 4 Like?

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...