neděle 2. března 2014

Dokonalý brokolicový krém


Jak jsem mohla zapomenout na tak super dobrotu jako je brokolicový krém...asi před 14 dny mě na něj navedla Efka a já jsem si od té doby, co jsme nad ním ochaly a áchaly na fb tuto dobrotu dopřála už několikrát. Ačkoli tento recept jistě většina z vás bude znát, stejně mi to nedá a přicházím se svou verzí:))

Budeme potřebovat:

(na 2-3 porce)


  • středně velká brokolice (na polévku lze použít i trochu "jetý" model, který se vám už nějakou dobu válí v ledničce a nevíte, co s ním
  • cibule (já mám v oblibě červenou)
  • trochu másla (případně olivového oleje)
  • 1 - 2 lžičky hl. mouky
  • trošku mléka (obyč. nebo rostlinného)
  • koření - sůl, čtyřbarevný pepř, česnek, muškátový oříšek
  • starší chleba na topinky 
  • bílý jogurt

Postup:

V hrnci se silnějším dnem na másle nebo olivovém oleji zpěníme cibulku. Jakmile začne zlátnout, zasypeme jí lžičkou či dvěma hladké mouky. Cibulovou jíšku zalijeme trochou studené vody. Dobře rozmícháme vodu s moukou a cibulkou, aby se nám neudělaly hrudky. Poté už si připravíme brokolici nakrájenou na růžičky, nebojme se přichystat si i měkčí části košťálu. Vložíme ji do hrnce a zalijeme vodou (já používám z varné konvice, urychlí to celý proces). S vodou to nepřeháníme - chceme, aby nám potom vznikl krém, takže brokolici zalijeme jen tak, aby byla tak tak ponořena:) Vodu lehce osolíme a vaříme brokolici do měkka. 

Nyní přichází poslední a nejdůležitější krok, který polévce dodá tu pravou šťávu. Polévku rozmixujeme ručním mixérem do jemného krému, pro zjemnění můžeme přidat trochu mléka, já dnes zkoušela variantu se sójovým a naprosto ok! Pokud je potřeba, krém dosolíme, nameleme čerstvý čtyřbarevný pepř, přidáme cca 2 větší stroužky česneku a nastrouháme trochu muškátového oříšku. 

Podáváme s krutonky z česnekové topinky (dělané na sucho v topinkovači) a lžící bílého jogurtu, který udělá k teplé polévce ten správný chladivý a kyselkavý kontrast!


Dobrou chuť!!!



8 komentářů:

  1. Vypadá parádně! Ten bych si klidně dala. Brokolici totiž miluju. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Dělám jej často a ještě přidávám kari, protože to tak máme moc rádi. Navíc navrch ještě pár plátků parmezánu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Varianta s kari zní hodně zajímavě, to by mě vůbec nenapadlo:)

      Vymazat
  3. Dobrota :), taky mám ráda :).

    OdpovědětVymazat
  4. Jedna z mých nejoblíbenějších polévek, někdy mám pocit, že jsem snědla více krutonků jak samotného krému :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, taky mám podobný problém...proto si jich raději nechystám moc:D

      Vymazat
  5. Brokolicovou jsme tento týden taky měli :) Synovi se ale zelená moc nezdála, tak jsme jí jedli s manželem sami.
    Jestli máš chuť, přijď se na můj blog zapojit do soutěže. Můj blog oslaví příští týden 1. narozeniny a tak jsem na jeho počest uspořádala velkou soutěž! Můžeš vyhrát jednu ze tří knižních novinek z edice TOPP, což určitě stojí za to: Velká soutěž o TOPPku - Kreativně s Ladybird

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...