čtvrtek 1. listopadu 2012

Říjen slovem i obrazem...

Nevím jak pro Vás, ale pro mne byl říjen přímo vražedným měsícem. Začátek nehezkého počasí, které mi sice nijak nevadí, ale moje podzimní garderoba je spíše oděvem bezdomovce a s módou nemá pranic společného (dobře, tak ta pohodlná část mého šatníku, vhodná do plískanic). Pendlování mezi Ostravou a Vsetínem, s maximálním školním zápřahem. Jo a taky spousta rozčilování. A nejdřív podezření na alergii, které přerostlo v naprosto nechutné nachlazení a poté i nemoc. A abych nezapoměla, hubnoucí plány šly k čertu a utratila jsem nechutné množství peněz za nechutně nezdravé dobroty, abych si dobila energii...no jak vidíte všechno špatně:D Nicméně i tento měsíc byly důvody k radosti a ráda bych se s Váma podělila o věci, kterými jsem se bavila v těch chvílích volného času, který zbýval a které mě držely při životě:))
  • Druhý díl ságy Cizinka od Diany Gabaldon - tato sága bývá označována jako nejchytřejší historicko-scifi a romantický román, který napsala držitelka titulu Ph.D ...a mě nezbývá než souhlasit, pro ty z Vás, kteří jste o této sáze nic neslyšeli (v čr zatím vyšly 3 díly, chystá se 8) vřele doporučuji a myslím, že na tyto první dvě knihy udělám určitě samostatnou recenzi, kterou si bezesporu zaslouží. Knížka potěší všechny, kdo milují romantiku zasazenou do malebné skotské vysočiny, která není prvoplánová, je nabitá dějem a neotřelým vtipem. Knížka má 800 stran, takže jsem ráda, že mi ještě na chviličku vydrží, než se do knihovny vydám pro Mořeplavce:)
  •  Když jsem zrovna nečetla, věnovala jsem se po dlouhé době výrobě šperků. Na fotkách mám bohužel jen tento náramek přátelství, který jsem po večerech umotala, jen tak pro zábavu (ještě jsem nebyla schopna k němu přidělat zapínání:D). Vyrobila jsem taky řadu věcí z korálků, které Vám ukážu v příštím článku, teď je na focení tma jak v pytli:)))
  • A pokud mne omrzely můj pc playlist, pouštěla jsem si k práci či zábavě oblíbenou Vltavu 3 na mém milovaném retro rádiu, které je mým splněným snem:) Vždycky jsem chtěla podobné a letos v létě mi začlo říkat paní:) S takovým rádiem jde všechno lépe, nemyslíte?:) Zvláště od té doby, co jsme dali pryč z pokoje televizi (a nějak mi ani trochu nechybí:))) 

  •  Když retro rádio, tak k němu jedině retro účes:) Po hoodně dlouhé době domácího stříhání jsem se byla nechat šmiknout u kadeřnice a myslím, že jsem našla tu pravou. 20 léta útočí! (tedy alespon z této strany hlavy, mikádo je asymetrické a na druhé straně je delší s cípem:))

  • A konečně závislost posledních večerů - Hra o trůny, výborně zpracovaný fantasy seriál HBO, který už určitě řada z Vás viděla a já si na něj udělala čas až teď... tento typ seriálů/filmů/knih mám velice ráda a každá další dobrá fantasy, která je vlastně historickým románem obohaceným o pár mystických prvků mne potěší. Pro ty z Vás, kteří neholdují současným trendům Gossip a jiným "girl", to bude jistě to pravé.
  • A když už jsem tento měsíc byla v natolik vegetativním stavu, kdy na jakoukoli intelektuální zábavu mozek odmítal reagovat, takové sklízení pole, či odvážení řepky na prodej do přístavu, bylo na moje nervy jako balzám. Viva la Farming Simulator 2013. Hra je z počátku utahaná, jako zemědělství samo, ale po mulťáči na easy to docela odsýpá:))
  • No a nezbývá, než Vám ukázat věrné společníky mých posledních dnů a popřát mi ať zítra nějak přežiju vylet do Ostravy na povinnou přednášku a pak zas už jen postel a dobrotky na kašel/rýmu/unavený mozek:)))
 
Tak mějte se krásně, doufám, že jste měli úspěšnější měsíc jako já a nemuseli se na sebe z tolika důvodů zlobit jako já:))) a věřím, že krize už je pomalu zažehnána a my se v listopadu na blogu budeme vídat častěji:)))

Vaše silou vůle veselá Jina:))


8 komentářů:

  1. Krizi a bacilům že vzkazuju, ať táhnou z cesty a listopad je měsícem mnohem lepším :-) Moc chválím účes, je fakt prďáckej! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky fíky:))) no snad to bude lepší:)))

      Vymazat
  2. S přicházejícími chladnými dny je ukýchaný kdekdo, někdo to přechodí, jiného to svalí pod peřinu - což je asi tak jak tak to nejlepší, co se za takového stavu dá dělat. Protože když se to nevyleží hned, tak to pak udeří s větší silou a pod peřinou si člověk pobyde tím déle.
    Účes vypadá slušivě, nevím sice, jak to vypadalo před zásahem kadeřnice, ale tohle fakt dopadlo moc fajn.
    K tomu ostatnímu:
    - rádio opravdu vypadá jak z dob našich maminek či babiček (to jak u koho), já mám tyhle vzpomínkové věci taky moc ráda, zejména, když to funguje moderním způsobem bez různých chrastění a šumů
    - líbí-li se ságy s historickým námětem a trochou té romantiky, mohla bych doporučit pro příští virové období trilogii severskou: Trygve Gulbranssen: Věčně zpívají lesy, Vane vítr z hor, Není jiné cesty - četla jsem to už několikrát a vždycky si u toho lebedím. Pro období nemoci jak dělané, stránek to má dost. :-)
    - náramky jsem kdysi taky zkoušela motat, ale je to děsná piplačka, takže jsem s tím velmi rychle zase praštila
    - Hra o trůny - moc to chválil kamarád, ale protože doma nechytáme HBO, koukla jsem na jeden díl na netu a teda nijak extra jsem z toho urvaná nebyla. Ale možná to je proto, že jsem to vzala takříkajíc "zprostředka" a chyběly mi ty správné vazby mezi postavami. Co se fantasy žánru týče, velmi oblíbený je u nás Terry Pratchett, já mám nejradši všechny jeho knížky, kde se vyskytují čarodějky Bábi Zlopočasná, Stařenka Oggová a Magráta Česneková. Je to fakt skvělá chytrá sranda, zejména i proto, že to přeložil pan Kantůrek)! (m.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo díky za skvělý a obsažný komentář!!! severskou ságu si určitě napíšu na seznam budoucí četby!!! zní to moc dobře! Ano s těmi trůny máš/máte pravdu...kdybych se na to dívala zprostřed tak jsem naprosto ztracená!!!! i tak, jsem se začala orientovat až po několika dílech, kdo je kdo a kdo ke komu patří:D ale jak jednou člověk pronikne pod povrch, tak si ten příběh, troufám si říci, zamiluje. Dobře propracované postavy, nečekané události a autor se nebojí nechat zemřít postavu tím nejprapodivnějším způsobem, bez ohledu zda je dobrá/špatná či zrovna Vaše oblíbená! Takže doporučuji dát seriálů, potažmo knihám druhou šanci:))) Tu bych zas měla já dát Terrymu Prachettovi, kterého jsem zavrhla někdy na základní škole, nejspíš kvůli kvůli výběru nějaké pokročilejší knihy, která mi neosvětlila jeho svět a já se v tom ztrácela...takže do budoucna mám ještě tento restík:)))

      Vymazat
  3. V případě Terryho Pratchetta doporučuji začít knihami, ve kterých se vyskytují čarodějky - ženské duši je jejich přístup k řešení "problémů" bližší, já tím taky takhle začínala a až pak jsem začala číst ty další. A troufám si říct, že doma máme Pratchettovek skoro kompletní sbírku. Takže např. začít tímto: Čarodějky na cestách, Soudné sestry, Carpe Jugullum, Maškaráda, Dámy a pánové... Moc fajn je i Čaroprávnost. Pak už se dá pokračovat v podstatě čímkoli, já mám teď zrovna rozečtenou knihu Sekáč a taky se u toho skvěle bavím. Nádherný je i Otec prasátek, který se dá už vidět i jako film - a ten film vůbec není špatně udělaný. Vyplatí se číst dole na stránce (pokud tam je) pozn.aut. nebo pozn.překl. - to bývá často ještě větší sranda než to, co je v samotném textu.
    PS: Samozřejmě, že "máš" - není důvod k vykání. ;-) (m.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ooo tak to díky za tipy!! knihovna už se třese!!!:))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...